Sanna Siljeström

Om bland annat pärlplattor och crossdressing...
... eller ett "resten av veckan i bilder". :D 
Efter jag bjussat på alla påskrelaterade bilder häromdagen insåg jag att jag hade en hel drös med o-påskiga bilder från veckan som gått. Och för att inte den andra inlägget skulle bli milalångt så delade jag helt enkelt upp det i två. ;)  
 
En Sanna, trött och sleten, per usual. Ska nog ta och beställa B och D vitamin. Känns som att jag har någon form av brist i kroppen. Orken är lika med noll och jag är trött JÄMT. Och jag kan ju skylla på att jag är "småbarnsmamma", men med en unge som sover 21-09 utan att vakna så känns det som att det nog är något annat som spökar. :P
Förra veckan hörde jag av mig till svägerskan och frågade om hon kanske hade några klänningar kvar i Alex storlek som vi kunde få låna tills han skulle vara påskkärring. Och någon dag senare fick vi det här hemlevererat. :D
Självklart kunde jag INTE låta bli att testa ALLA klänningarna. xD Till Alex stora förtret.
Alltså, hur söt får man vara!? <3
Alex var definitivt inte lika förtjust som undertecknad. xD Det var HEMSKT att ha klänning. För det gick inte att krypa i dom. xD Han fastnade i kjolen. Så i slutändan fick vi ta den kortaste klänningen av praktiska skäl när vi skulle vara påskkärring.
I tisdags gick vi upp tidigt i ottan för att gå på påskmarknad på risnäset, där det bland annat utlovades försäljning av nyfriterade munkar. Och jag är en sucker för nyfriterade munkar. ;D  
Määän lagom tills marknaden skulle öppna så blev det snöstorm! :( Så det slutade med att jag och Alex tog en tur till konsum istället också köpte munkar där. ;)
I veckan kom våran beställning med Alex nya bilbarnstol! Hans babyskydd börjar bli på tok för trångt så det var verkligen på tiden. Vi valde den bakåtvända testvinnaren iZi Plus från BeSafe. Vi har i skrivande stund inte testat den i bilen än, men Alex ville testsitta den direkt och då fick den iallafall godkänt! ;D Alex passar på att tacka farmor och farfar så jättemycket för bidraget till stolen som han fick i tidig födelsedagspresent. <3
Förutom bilbarnstolen beställde vi även en sänghimmel. <3 SÅÅÅÅ fint blev det! Och om någon undrar är det den här modellen vi köpt av märket Jollein. MEN jag måste tillägga att jag hade förväntat mig mer för det priset. Den känns snabbt ihopsydd och det stack ut trådar. Dessutom, som ni säkert ser på bilden, själva bandet som går runt ringen (typ "Volangen" runt) är helt skev. Och hur mycket jag än försöker får jag den inte rak och snygg. :P För en tusenlapp hade jag förväntat mig mer kvalité. Tur jag fick den på rea. Så jag betalade "bara" 600.  
I onsdags var vi in på BVC för extravägning. Alexander väger nu 7,7 kg och är 71 cm lång. Och även om han fortsätter dala i sin viktkurva så tycker inte BM att det är något att oroa sig för. "Han kommer bli ett långt benrangel" sa hon skämtsamt. xD Och det är helt enkelt så att han är för aktiv för sin ålder.
Snygg i tofs! <3 Haha, Alex hår börjar bli lite väl lång. Men jag har inte samvete, eller mod nog, att klippa. Så jag köpte ett gäng snoddar och satte upp det istället. xD Och näää det är inte en "TJEJTOFS". Det är en man-bun in progress. xD   
Efter att jag dekorerat Alex rum med pärlplattekonst jag fått av min kusin så blev Johan också sugen på att testa. Och jag hade en idé sen tidigare och bad honom göra en pirayaplanta. :D
Alexander var INTE glad över att inte få vara med och hjälpa till. xD
Färdig!
Och här ser ni min ide! :D Visst blev det bra. Jag bad Johan limma fast grillpinnar bakom så jag kunde trycka ner den i Alex blomma. xD
Alex kan sitta ordentligt på bilen han fick i julklapp nu! <3
Han kan klättra upp på den också! O_O Inte lika bra.
På tal om att klättra upp. xD Häromdagen slet han ut alla påsar i påslådan och klättrade upp och satte sig i den. HELT SJÄLV.
Mer nytt på Alex rum. Tre stycken tavlor under bokhyllan. :)
Och så en ny tavla på hans byrå som jag gjorde häromdagen. Alex första kläder som jag ramat in. <3
Och så avslutar vi med den här super random bilden på nallen "morfar" som blir kramad av facehuggern "Hugo".   
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress