Sanna Siljeström

Life goes on
Jag var på promenad. På väg till verkstaden för att hämta min bil som varit på lagning.
Eftersom det är en liten bit att gå så hade jag satt i lurarna för att lyssna på radio. Jag kom halvvägs när dom bröt sändningen och berättade att något hade hänt i Stockholm city och att det var på tal om ett terrorattentat. Det tog inte lång tid innan ögonvittnen började ringa in för att berätta vad dom sett.
Tankarna for direkt till en vän jag visste befann sig i en butik bara ett ögonkast därifrån, eftersom jag bara någon timme innan sett att hon lagt upp bilder på insta och berättade att hon var på väg dit..
 
Timmarna efter det, och resten av dagen befann jag mig på sociala medier för att kolla så att alla nära och kära var okej. TVn var igång med livesändning ända till sen kväll.Och fram tills i skrivande stund ligger fortfarande hela händelsen som en mörk dimma i huvudet.
 
I det mörka var det ändå fantastiskt att se hur människor slöt upp! Flera skrev på facebook och erbjöd plats i sina bilar eftersom dom stoppade alla tåg och tunnelbanor. Andra öppnade upp sina hem och någon erbjöd till och med sitt hotellrum till dom som behövde det bättre. Massa kärlek till alla er fantastiska och osjälviska människor därute! <3
 
.
Hur dumt det än känns att skriva om det med allt som hänt, så var det ju faktiskt en, för mig, alldeles vanlig vecka. Eller vanlig och vanlig. Jag hade min första vecka som mammaledig efter ett par månaders jobb, lilleman fyller nio månader idag, jag och älsk fyllde 9 år som par i torsdags, igår förlovade sig min lillasyster och inatt bröt tydligen min mamma tummen. xD Så det var nog egentligen en ovanligt händelserik vecka.
Life goes on.
Och tur är väl det. <3  
 
Och på tal om veckan, här kommer våran vecka i bilder:
 
En ank-panda
Alex farmor och farfar har länge bett om ett porträttfoto på Alex till deras släktvägg hemma. Och nu i veckan fick vi äntligen tummer ur och fick det fixat.
Mammas gladfis <3
I onsdags kom vi äntligen iväg till Kyrkis för första gången sedan december förra året. Alex var helt lyrisk över att få träffa alla bebisar. <3
Vi passade på att käka lite lunch på kyrkis. :)
På väg hem igen efter kyrkis. Marken i byn är nu helt bar, och dagarna har varit väldigt milda hela veckan. <3
Giffel ligger och myser i sängen.
Alex med sina älskade gosedjur.
I torsdags firade jag och Johan 9 år tillsammans. Och det var dessutom 5 år sedan vi förlovade oss. Så jag gjorde i ordning en riktig mysmiddag <3 Till förrätt gjorde jag toast skagen...
... och till efterätt panacotta med färska jordgubbar, hallon och blåbär.  
Alexander fick självklart också smaka färska jordgubbar. :) 
Orutinerad som jag är, och det får man vara med första barnet, så tog jag inte av honom kläderna först. Så hela hans dress (som var nyinköpt) var helt FULL med jordgubbsfläckar under skyddskläderna. (TÄNK att det inte ska räcka med TVÅ haklappar.) Så efter middagen fick jag minsann forska husmorstips och ställa mig och handtvätta. Jag fick bort ALLA fläckarna. Fantastiskt!
På kvällen slängde Johan ihop och bjöd mig på nybakade macarons. :)
Morgonbus <3
När man glömmer toalettdörren öppen och kollar in och möts av det här...
...och utanför sitter ungen och gör såhär. "Jeeeeeey".  T_T
Sitter fast på dammsugaren. xD
I fredags överraskade Johan med ett paket från en av våra favoritbutiker online- USAGODIS.SE
Allt gott han köpt hem. <3
Den här ser jag mest fram emot att testa. :) Men det får bli nästa helg. Igår testade vi fanta äpple. Som var helt ok. Smakade väldigt söt äppelcider.  
Ett busfrö i en låda.
I lådan tog han upp en kloss i taget, visade upp såhär och sen kastade han iväg dom så långt han kunde. xD
På konsum i lördags.
Vi köpte "Godis" till Alexanders påskägg som han ska få på påskafton. (Ja, bilden är från snapchat. @sessamyys heter jag om ni vill följa mig där)  
På tal om påskägg, vi var förbi Alex farmor och farfar i helgen och då fick han sitt allra första påskägg! :) Lite tidigare än planerat eftersom svärmor jobbar påskafton så det blir ingen påskmiddag där i år.
I ägget fick han en klämmis (som han ville ha på en gång), en liten kyckling som låter som en tupp och så en tandborste. :D   
Och så avslutningsvis några bilder på när Alex testsitter sin potta. ;D
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress