Sanna Siljeström

Alexanders rum
Som jag berättade tidigare i veckan så flyttade Alex in i sitt alldeles egna rum i söndags, och jag utlovade då ett extra inlägg med bilder på hans rum eftersom många är nyfikna. :)
 
Det har fortsatt gått jättebra med nattningar och sovstunder. Han sover faktiskt bättre när han sover ifred än när han sov med oss. Inte för att han någonsin sovit dåligt, men han har lättare att komma till ro och somnar betydligt snabbare än innan. :)
 
Alexander säng. Rummet är för övrigt fortfarande ganska bart på sina ställen och det finns en hel del som ska göras och införskaffas. Jag funderade länge vad jag skulle ha ovanför sängen på väggen så det inte ser så himla tomt ut, och i veckan beställde jag faktiskt en sänghimmel! Har funderat på en sån ända sedan Alex låg i magen, och jag tror det blir superfint! <3  
Visar självfallet bilder sen när den är monterad och klar. :)
På Alex nattduksbord står det tre tavlor och en nattlampa. :) Tavlan längst bak är en present jag fått från Alex kusin Billy på hans handavtryck, handavtrycken bredvid är Alexanders. Och det sista kortet är på mig och mamma när jag är alldeles nylevererad. <3  
På nattduksbordet har vi även Alex natt-nappar och vatten om han blir törstig på natten. I bakgrunden ser ni en av flera pärlfigurer i mario-tema som sitter runt om i Alex rum. Samtliga är gjorda av Alex gudfar, Larsson. :)
Alexanders vrål-åk.
I spjälsängen sover Alexander numera med 2 nallebjörnar och "Niinen" (hans snuttefiltskanin) Han har plötsligt blivit helt FRÄLST i mjukisdjur. <3  
På väggen mitt emot står Ikeabyrån som jag tidigare hade i vårt sovrum. Just nu är det fortfarande mina kläder som ligger i, men så småningom ska Alex kläder flyttas hit. Dom två nedre lådorna tänkte vi ha leksaker i. :)
På klädbyrån står en dockstation som vi spelar musik i varje gång Alex ska sova. (Han är van att somna med massa ljud runt omkring sig.) UL-bilderna är från Alexanders RUL.
 
And that´s it! 
Jag glömde fota väggen där mitt sminkbord stod. Men just nu är den helt tom ändå. Det ska dit en bokhylla som jag tänkte klicka hem från IKEA tidigare i veckan. Tills jag såg att frakten vart dyrare än själva bokhyllan... SUCK .Så det skjuts upp tills vi kommer på fler saker att beställa. :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress