Sanna Siljeström

Alexanders första påsk i bilder
Det har varit en helt fantastisk påskvecka!
Alexanders alldeles första påsk utanför magen, och min första påsk som mamma! 💞
Och självklart har jag en hel drös med bilder att dela med mig av! 😉
 
I tisdags fyllde världens bästa svärmor/farmor år, så när Johan slutat jobba for vi direkt dit.
Och med oss hade vi världens sötaste lilla påskkärring. <3
Så snygg i kusin Linnéas gamla klänning. <3
Poserar för farmor och farfar. <3
Kusin Linnéa och Alex hjälper farmor att öppna paket.
Efter paketöppning blev det fika. Dom mindre barnen fick supersmarriga bananpannkakor med massa bär och grädde. <3
Alexander försöker flyga iväg på häxan Linnéas kvast.
Kramkalas med kusin och faster <3
<3
En gaaanska supermegajättetrött liten påskkärring efter någon timmas lek med kusinen. <3
 
På tal om megatrött- Det här var jag igår. xD Skaaapligt trött. Men vi blev helt oplanerat inbjudna på påskmiddag hos min faster. Så det var bara att svepa en näve koffeintabletter, slänga på sig lite kläder och smink och åka iväg. :D   
Ylva är, som jag nämnt många gånger tidigare i bloggen, FANTASTISK i köket. Här bakar hon tunnbröd till påskmaten.
Alexander fick vara påskkärring igår också. :) Och han fick smaka massor av påskmat. Potatis och ägg är ju något av det godaste han vet. Och nybakt tunnbröd med smör och messmör var också supersmarrigt! <3
Och när vi ätit så vi nästan spydde så bjöds det förstås på efterrätt. ;D
 
Och så idag, påskafton, inledde vi dagen med påskäggsletning. Alexander fick nya nappar, en klämmis, krokar och en påse sötmajsringar.
En fundersam Alexander precis efter han hittat ägget. (som jag gömde i ugnen) <3
Napparna var förstås det som uppskattades mest. xD Han älskar sina nappar. <3 Hittade ett par med en cupcake och en katt på. Var tvungen att köpa!
<3
Efter äggletning följde en annan tradition hemma hos oss. Äggmålning. :)
Snyggaste ägget i år blev ju helt klart Johans påsk-pumpa-tomte. xD
Eftersom årets påskmiddag hemma hos svärisarna tyvärr blev inställd på grund av att svärmor blev tvungen att jobba, så slängde vi själva ihop en liten påskmiddag bara för oss tre idag. :D
<3
 
 
And that's it för den här påsken!
Nu ska jag lägga mig på soffan och äta upp det sista påskgodiset.
 
GLAD PÅSK ALLIHOPA!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress