Sanna Siljeström

Hormonernas krig
Jahapp. Ytterligare en vecka som bara rusat förbi utan att jag riktigt hunnit med. Och Alex växer så skrämmande snabbt att jag tycker han ser olika ut från ena dagen till den andra!
Man har ju hört att "Det går såååå fort" av typ en biljard människor. Men det är svårt att förstå HUR fort bebistiden går när man själv inte är mitt upp i det.
 
Vi har egentligen inte gjort något speciellt den här veckan. Jag har haft the battle of the hormones i kroppen och inte mått helt okey. Massa hemska hormoner från ett nytt preventivmedel och redan jobbiga amningshormoner var ingen rolig kombo. Och som grädde på moset bestämde sig kroppen för att precis NU var ett ypperligt tillfälle att dra igång menscykeln igen efter ett års inaktivitet... Så hej PMS! #FML.
Jaaa, och när alla hormoner kämpade som mest för att dra över mig på den mörka sidan, jamen då drog vi till med en liten UVI också. Why not. Skare va så skare va ordentligt. ;)
 
.
Traditionsenligt så har jag avslutningsvis en liten bildbomb från veckan som gått att bjuda på. :) Kameran har inte fått jobba speciellt hårt den här veckan, men några bilder hittade jag på minneskortet i alla fall;
 
Haha, det här kunde ha blivit världens roligaste kort! Lägg märke till den fina lilla spyan som preciiiis är på väg att lämna Alex mun! xD (Han missade självfallet spyduken jag så duktigt placerad under honom i förebyggande syfte...)
Förra veckans fantastiska Brittsommarväder har varit frånvarande större delen av veckan. Det var bara måndagen och söndagen som bjöd på riktigt fint väder. MEN det snöar i alla fall inte! ;D
Bullen och Tiger verkar ha hittat varanda, och vi har sett dom springa runt tillsammans flera gånger den här veckan! :D Hoppas det håller i sig även när Tiger blir könsmogen. :/
Gotrynet! <3
Utslagen Alexander efter några timmar hemma hos farmor och farfar. :) Den blå bilen han håller i hängde på dörren när vi kom hem och visade sig vara en present från farbror Hillhage. <3 Skallran i den andra handen är hans nya favoritleksak sedan början av veckan. Han kan hålla i den själv och skaka den jätttehårt och jättelänge! Så pass att hans stackars moster nästan blev döv när hon ringde tidigare i veckan. xD
Kolla va ljust mitt hår har blivit! Jag nämnde för några veckor sedan att jag testade avfärga håret med C-vitamin. Och det fungerar superbra! Alltså, det är ju långt ifrån min originalfärg, men utan varken blekning eller slitage så har topparna gått från mörk mörk brun till samma färg som resten av håret! Jag har gjort tre inpackningar so far och ska nog köra ett par tre gånger till. Sen får vi se vad för färg det blir när jag färgar om det. :) Jag är liiite sugen på blond igen. ;D Eller knallrött.
Alex får inte längre plats med Giffel i katträdet. xD
Stora killen kan nu sitta framåtvänd i bärselen! <3  Han tycker det är såååå kul att se vad vi gör!
Jag drog fram Alex mössamling för att se om han vuxit i några lite varmare modeller. Den här från hans kusin Linnéa satt som en smäck nu!
Och så den här skitsöta lamm(?) mössan satt också helt okej! Även den arvegods från kusinen. :)
Haha, jag dööör så söt! <3
Giffel var inte lika nöjd över mössprovningen... xD
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress