Sanna Siljeström

Upp och ner, ner och upp!
Ja, "upp och ner" förklarar nog den här veckan ganska bra. Framförallt lillemans humör! ;D Och inte hjälpte det att det var dags att ställa om klockan så hela familjen helt plötsligt fick jetlag. En bebis skiter blanka fan i att man får "en timmes extra sovmorgon". Nääädu, istället får vi föräldrar så fint gå upp en timme tidigare. Allt för att någon bonde tycker några jävla kossor ska få lite mer dagsljus eller dylikt? Helt sinnes. Sommar/vintertid är något som borde avskaffats för flera år sedan.  
 
På plussidan så sover Alexander nu från 20-07 istället för 21-08. Vilket är överenskomligt, även om jag föredrog det sistnämnda. ;D STACKARS föräldrar som har barn som brukar kliva upp runt fem som plötsligt kommer och flåsar dom i nacken vid 4. I feel you!
 
Och med det sagt så tycker jag att vi kör på med veckans "veckan i bilder", som även den här veckan avslutas med en video. :)  
 
:P
Såhääär mycket kan Alex vända på sig nu! Du behöver bara titta för hårt på honom så ramlar han över på mage. xD Men ändå har han fortfarande inte vänt sig över på mage själv än.
Utomhusstatus. Deprimerande.
Tänk att tungan ska vara ute hela tiden. xD
Nu har det gått några veckor sedan vi testade hoppgungan för första gången, och jag stötte på ett instagramkonto med en bebis som var nästan på dagen lika gammal som hoppade glatt i en sån. Så jag tänkte att det var dags att testa igen. Och den här gången tog jag en lite äldre modell vi också fått ärva, när det plötsligt slog mig att den var betydligt mindre än den andra. Och den här gången gick det betydligt bättre! :D
Sover gott i "sitt" rum. Som fortfarande är mammas sminkrum. ;D
Jag och mitt skatbo. Jag kan inte sluta förundras över mängden hår som ramlar ur det här barret varje dag utan att jag blir flintskallig. xD Det är helt sjukt! Något annat som är förvånande är hur det kan kännas sååååå torrt och skadat men ändå vara så himla fett och skitigt på samma gång. Efter graviditets-och-amningshår är helt sjukt vidrigt. Hela håret har fått en ny textur! Stråna känns lite som en sopborste... :P Jag hoppas verkligen att eländet inte är permanent!
Den här veckan hittade Alex sina fötter! Eller han har väl visat lite intresse för dom tidigare också, men den här veckan började han plötsligt hålla i dom och stoppa dom i munnen. xD Och använda dom istället för händerna i babygymmet.
Mer "hopp" i gungan. Eller rättare sagt hängande i gungan. Även om han använder benen lite så har han inte riktigt lärt sig den rätta tekniken. x)
Mys i soffan med storebror Bullen. Och marsipanen, som inte alls är favoritleksaken längre. :O  
Bullen läser för lillebror.
<3
I lördags for vi hem till kusinen för att hälsa på. Det var FANTASTISKT kul! Eller i alla fall hennes leksaker. Bitringen han håller i vägrade han släppa, så den fick han ta med sig hem som present. <3 x)
2 av deras 3 flurdjur. Stina (t.v) och Tilt (t.h). <3
En annan av Linnéas leksaker som också var helt AMAZING. Den hade han dock inte lika stor tur med att stjäla med sig hem, utan jag får nog ta en tur till Apoteket och köpa en egen åt lilleman. För en förmögenhet. Giraffjäveln kostar typ 200 pix. xD Fint skaré va.
Kusin Linnéa visar Alex hur man på bästa möjliga sätt biter i bitleksaker. ;) <3
På tal om att bita, det börjar bli trångt i munnen nu när leksaker, händer OCH fötter ska in samtidigt. xD
Tröttsamt att kolla när mamma och pappa spelar TV-spel. xD Haha! Första gången btw jag lyckats få honom att sova på mage någon annanstans än på mitt bröst! :)    
 
Och så avslutningsvis en video! Mata Alex med nappflaska now days är en real struggle! xD
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress