Sanna Siljeström

Om glossybox, elaka minipiller och terapisminkningar
I slutet av förra veckan dök september månads glossybox ner i brevlådan! Mycket välbehövligt, för jag har känt mig väldigt nere ett tag. Och få saker muntrar upp mig som nya ytligheter. ;)
 
Anledningen att jag känt mig nere är för att jag testat ett nytt minipiller i en månad nu. Dom skulle ju så stort vara "såååå mycket bättre" än mina gamla p-piller som jag fick en hel drös hemska biverkningar av.
Och det var absolut ingen risk att dom skulle framkalla depressioner, utan dom gavs tydligen till och med ut till folk som redan led av depression eftersom risken var så obefintlig. Men likförbannat känns det som att jag delar lägenhet med ett gäng osynliga Dementorer. Suck.
 
Det är bara att inse att jag och tillsatta hormoner inte går bra ihop. Tyvärr är dom hormonfria alternativen allt annat än lockande, så jag gissar att jag kommer att gå tillbaka till mina gamla piller igen. För trots att dom gav mig jättejobbiga biverkningar, så fungerade dom tusen biljarder gånger bättre än skiten jag fått utskrivet nu. Jag stod ju ändå ut med dom i typ 14 år, jag kan stå ut några år till.  
 
Månadens box. Eller förra månadens tekniskt sett. ;P Dom har varit väldigt sena med utskicken ett par gånger nu. Såg på deras insta att alla septemberboxar inte ens hade levererats än.
Jag blev supernöjd över boxen! Det enda jag egentligen inte har användning av är kräm-rouget. Men jag testade att använda det under ögonskuggan för en lite varmare ton, och den fungerade super som primer!    
Rengörning och ansiktskräm från Yves Rocher. Funkar helt okey! Den förbättrade inte min rosacea MEN den förvärrade den inte heller. Just märket Yves Rocher har jag ett lite knepigt förhållande med då min farmor var en av deras toppkonsumenter. ;D Så jag har sååå svårt att inte tänka "för äldre damer" när jag ser något därifrån.
Rouget är som sagt inget för mig eftersom jag använder mycket puder och ofta mineralpuder foundation.  
En sk "foiled" ögonskugga, helt klart boxens överraskning! Jag gillade både färgen och formulan! Ögonbrynsgelen var helt ok, stort plus att den var ofärgad! Och läppbalsam går alltid åt. :D
Jag tog en lååång stund både i lördags och söndags framför sminkbordet för att "terapisminka" mig lite. Alltid när jag mår dåligt känns det bättre när jag får vara kreativ. När jag var yngre målade jag alltid som mest när jag mådde som sämst. Numera sitter jag gärna och "målar" vid sminkbordet istället. :)
Lördagens sminkning. Det skimriga på ögat är den nya skuggan. Såååå snygg btw! Älskar den! Perfekt vardagsfärg. :D
Närbild på sminkningen. Och jag använde även rouget och ögonbrynsgelen. Rouget på ögat som primer. :D Why not lixom. ;D Det finns inga regler när det kommer till smink!
Och det här är efter en hel dags användning. Just foiled shadows har en tendens att lägga sig i vecken hos dom med oljigare ögonlock. Som jag själv. Men den här höll sig hela dagen! :D Sen om det är skuggan eller "primern" vågar jag inte svara på.
Söndagens sminkning. Gick lite väl all in. xD Inte en direkt bärbar look. Men det blev en cool bild till instagram iallafall! ;D
Här har jag använt den nya skuggan att göra dom ljusa strecken under eyelinern och i ögonvrån. Jag blötte bara en tunn pensel med Fix+ och målade på. :)
Och så närbild. :) Det är btw SKITSVÅRT att fota smink. :( Jag måste helt klart öva lite mer på det och läsa på lite hur man gör. Såg en som rekommenderade en kamera som tydligen ska vara bäst i universum. Meeen den kostade 35 tusen, så det får bli i nästa liv. ;D
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress