Sanna Siljeström

Status
Natten:
Var fantastisk, per usual. Alex sov över 9 timmar, vaknade, åt och sov nästan en timme till.
 
Just nu:
Kollar jag på film och Alex ligger och leker i babygymmet. Eller snarare MED babygymmet. Själva ställningen är intressantare än leksakerna som hänger i den och Alex mål den här veckan har varit att lyfta upp ställningen och stoppa ett av benen på den i munnen. 😵 Ska jag ta det som att han är för stor för babygymmet?
 
Igår;
Vände sig Alexander från rygg till mage för första gången! 👏👏 Och idag har han gjort det 4 ggr till! Han måste ta hjälp av babygymmet, men ändå! Plötsligt händer det! 👍
 
Idag;
Tänkte vi ta en promenad till ICA i det fantastiska vädret! Men termometern visar waaay för kallt för att ta ut en bebis i onödan (-17 grader), så nu hoppas vi på att solen ska hinna höja temperaturen innan den går ner. Vilket är om bara någon timme.. Såatte.. Förhoppningarna är ju inte så höga. 😩
 
Ikväll:
Är Johan borta på nått jippo på jobbet så jag och Alex tänkte nog ta en lång dusch och sen gosa ner oss och ha pyjamasmys i soffan. Förhoppningsvis med lärre och nån typ av micromat åt undertecknad, om vi lyckas ta oss till ICA.
 
I helgen;
Är det Johans första fars dag! Vilket jag helt förträngde när jag skrev mitt förra inlägg. Det blir förståss FYRA helger med firande i rad. Inte tre. Farsdag, min födelsedag, 30 års kalas för en nära bekant och sen Alex dop.
 
På tal om dopet;
Så är jag sjukt nervös och stressad över allt som måste fixas! Och som grädde på moset har jag gått ner typ 2 gram sedan förlossningen, så INGA jävla kläder passar. Så antingen får jag stå framme i kyrkan i mjukisbyxor eller köpa nya kläder, för pengar jag inte har. Känns ju lagom kul att köpa kläder jag vet att jag bara kommer att kunna ha en gång eftersom dom förhoppningsvis blir stora som tält inom en snar framtid.
 
 
Jennie

Haha "nära bekant", jag funderade där ett tag vem mer det kunde vara som skulle fylla 30 som jag inte hört om. 😂

Svar: Haha, det gick snabbare att skriva än " Alexanders kusin Linnéas pappa, Emil"
Sanna Siljeström

Josefine Svärd

Va kul med första fars dag!

Svar: Ja verkligen! 😊
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress