Sanna Siljeström

Sockerchock och bildbomb!
Åh här sitter jag och har ångest efter två dagar där ungefär 85% av allt som inmundigats har bestått av 98% socker. ;D
Planen var EN fuskdag, meeen när kalasgästerna gick hem i lördags kväll så hade jag fortfarande 1,25 jävla tårta kvar! xD Så jag fick offra mig igår också.
Vi bjöd faktiskt hit alla grannarna igår kväll i hopp om att resten av tårtorna skulle ta slut. Meeeen idag har vi likförbannat en halv tårta kvar. Tänk! ;D
 
Det har varit full rulle hela veckan. Vi har varit på kyrkis, vi har storstädat, vi har bakat, vi har varit på invägning på BVC, vi har börjat tömma Alex blivande rum och vi har möblerat om i vardagsrummet.
Vad man än gör känns ju som ett heltidsprojekt när man har en bebis. xD Städningen tog TVÅ dagar. Och bara att ställa sig och vispa grädde till tårtorna krävde, vad som kändes som, hundra år och åttahundrafemtioelva pauser för att vända tillbaka Alex som envisas med att rulla över på mage, torka kaskadspyor, mata, leka, trösta, natta, ge leksaker som kastats iväg... osv osv osv.
 
Och med en selfie på något så ovanligt som en sminkad Sanna drar vi igång veckans bildbomb! ;D
Alex nya haklapp som vi införskaffade förra veckan satt som en smäck! .... Not. Om ett halvår kanske den passar. xD
Pärondricka är Alex all time favorit!
Ursäkta dom suddiga bilderna, det är svårt att ta bilder i ett mörkt rum på en bebis som inte står still mer än en nanosekund. MEN kolla! Han står! Vi behöver bara hålla honom i händerna. :D Och han ser lika stolt ut varje gång. <3
Presenten jag pratade om tidigare i veckan som jag fick av Älsk. <3 Så himla bra!
Leker i väntan på att få komma in till BVC.
Vi trodde Alex skulle få nästa vaccination på det här BVC-besöket, men BVC-tanten hade räknat fel. Det måste tydligen gå 2 månader mellan sprutorna, men det hade bara gått en. Jag hade tokigt nog köpt en ny bitleksak som jag lovat Alex att han skulle få om han inte bet läkaren som gav sprutorna.... Men han fick den ändå trots att han inte fick några sprutor eftersom han var så duktig och varken bet, skrek åt eller kissade på BVC-tanten under besöket. ;D   
Alex siffror. Han är nu nästan lika lång som sin mamma och väger skitmycket. Dvs 63,5 cm lång och 6280g. Han har dalat en aningen på sin viktkurva, vilket jag misstänkte för att han har haft superkass aptit sedan två veckor tillbaka. :/ Men det var inget vi behövde oroa oss för än.
En alldeles nyvaken liten goknul <3
Veckans första bakexperiment. Ballerina cakepops med minstsmak.
Sockerblommor på tork.
bakkaos. xD
Före och efter ommöblering i vardagsrummet! :D
Det blev riktigt oväntat bra med datorn där faktiskt! Jag trodde det skulle bli skittrångt och att man inte ens skulle kunna skjuta in datastolen. Men det blev ju hur mycket plats som helst! :D Nu ska vi bara lösa nästa problem med ommöblering av sovrummet... Jag hade ju världens bästa plan där så att sminkbordet skulle rymmas.. Meeen jag måste ha mätt helt fel så det kanske inte funkar alls.... Suck.   
Ooned (outfit of nästan every dag) Nerspydda mjukiskläder. #lattemamma #glammom #glamlife
Den här veckan testade vi att introducera gröt. Det var ingen hitt... x)  
Gosmos innan kalaset i lördags <3
Alex fick också paket av Ylva, Tage och Peter. :)
Tårtan. :D Glassfluff och citrongrädde på ljus tårtbotten. Täckt med vit chokladsmörkräm, marsipan och sockermassa. Precis så sött och slibbigt som det låter. ;D
Kalasfirare. Men vi saknade Jennie, Emil och Linnéa som åkt på en redig dagisförkylning efter inskolningen dom varit på i veckan. :( <3
Presenterna från Ylva, Tage och Peter. Ett till par skor till Alex (han fick ju ett par förra veckan också #bortskämdaunge) och två par superfina juldukar till mig. <3 Av svärisarna hade jag redan fått min present förra veckan. En jättefin julljusstake. Visar bild på den när vi kopplat in den. :D
 
Och det var alles för idag. :)
Vi hörs när vi hörs!
 
Laters!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress