Sanna Siljeström

Om kalas och carmageddon
Jeeezus. Alltså, man vet ju knappt vart man ska börja när man inte hinner blogga mer än en dag i veckan . Det blir ju SÅ mycket som ska in i ett stackars överbelastat inlägg. Och i ärlighetensnamn har jag egentligen inte tid att sitta och blogga idag heller eftersom Johans pappadag blev flyttat till fredag istället. Men jag passar på under Alex sovpauser. 😉
 
Anyways, jag har tusen saker jag skulle kunna skriva om, men jag har typ noll tid att göra det på. Så istället får ni den vanliga bildbomben med ögonblick från veckan som gått. Enjoy:
 
Haha, jag tänkte egentligen inte dela med mig av den här bilden. För om man bortser från hur hysteriskt rolig den är så ser det ut som att Alex verkligen liiider. xD Men innan PK eliten kommer och skäller på mig och säger att jag misshandlar mitt barn vill jag tillägga att han skrattade högt när vi höll på och lekte. Det SER värre ut än det är. ;)
Banan-Alex-Grinde-Siljeström xD
Mammas allt! <3
Kvällsgos med pappa Johan i soffan.
När man lagt manken till och slängt på sig ansiktet och ändå ser ut som ett roadkill. DÅ uppskattar jag snapchatfiler lite extra. ;D  
Jag menar, KOLLA va snygg man blir! ;D
Vägen till och från kyrkis i onsdags var inte att leka med! >< Natten bjöd på plusgrader och vägarna förvandlades därefter till is med 1,5 dm slask uppepå.
En skapligt varm och sleten Sanna efter ett gympass i slaskforcering med way för tung barnvagn.
Lilleman tyckte tydligen också det var jobbigt... ;D
Dom här bodysarna får symbolisera torsdagens prästbesök. Byns ena präst kom förbi för att gå igenom dopet. Vi fick en genomgång hur allt går till, fick välja psalmer och lite sånt. Jag tror allt blir bra, men i ärlighetens namn så slutade jag lyssna efter en timme. Vad han pratade om dom andra två timmarna vet jag knappt. Men av ca 3 timmars möte handlade 10% om dopet, resten om allt från elbilar till schlager. Och jag hade inte ätit mat på 8 timmar när mötet var slut, så energin låg på minus en biljard.. ;) Men ungen blir nog dopad tillslut ändå.   
Alex posar med sin (Läs= Pappa Johans) nya adventskalender. xD Johan hade varit och tankat och gått in för att handla en dricka. Och så hade dom haft den här på utförsäljning så han kunde tydligen inte låta bli. ;D
I söndags, alltså igår, fyllde Emil (Alex kusins pappa) 30, så i lördags var vi och kompisgänget ditbjudna på fika.
Alex med sin gudfar (min kusin) Larsson t.v. Och t.h med Larssons flickvän Sara. :)  
Inte bara Emil fick presenter! Då familjen bekämpade en dagisförkylning under mitt kalas förra helgen fick jag min present nu istället. <3 Tack så jättemycket igen! <3 Ytterst välbehövlig och mycket önskad present! Jag har ett helt gäng med ytligheter som antingen behöver bytas ut eller fyllas på. Och en ännu längre lista på saker jag bara vill ha ändå. n_n 
Jag fick present av Sara och Larsson också! Så jävla awesome!
Alex fick också present! Av "farbror" Hillhage. :D En vattenleksak som sprutar vatten och låter.
Lite senare på kvällen efter kalaset träffades nästan hela gänget upp igen på Gamla Veras för att käka tillsammans. Alex fick också följa med och fick uppleva ett restaurangbesök för första gången i sitt liv. Och han skötte sig exemplariskt. Satt och lekte och skrattade och hade kul heeela kvällen! Han blev bara ledsen en gång i typ en minut, och det var för att han råkade skrämma sigsjälv precis när han höll på att somna i vagnen. <3
Nom!
Alex fick nöja sig med krokar och ersättning. Men det var inte fy skam det heller. ;D
Sötaste outfitten evör! <3
Igår lyckades jag med fantastiska konststycket att köra av vägen för första gången i mitt liv. Inte fullt så dramatiskt som det ser ut och låter. ;) Jag satt och körde superlångsamt (tack och lov) på vägen in mot svärföräldrarna, och la fokus på något vid sidan av vägen i en nanosekund. Och helt plötsligt gled vi ner i slowmotion i diket. xD Och jag visste att det var kört så jag bara satt och lät det hända. Det var en bred väg, det var välplogat, mitt på ljusa dagen och jag har dubbdäck. Jag hade helt enkelt uppmärksamheten på fel ställe och låg på tok för nära plogkanten. Så det var helt och hållet jag som klantade mig.
Tur i oturen så hände det bara några meter från svärisarnas hus, så svärfar kom dit på någon minut och drog upp oss. Kanske den minst dramatiska bilolyckan i världshistorien. xD
Igår fick Alex testa pulkan han ärvt av sin kusin Billy för första gången.
Det var... kul?
Typ. xD Inte alls...
..Så vi gick in och städade fram julen och käkade pepparkakor och drack glögg istället. ;D Ljusstaken på den högra bilden var den jag fick i födelsedagspresent av svärföräldrarna. :D <3   
 
 
 
Och det var veckans hundra-saker-i-samma-inlägg inlägg. ;D 
Nu ska jag fortsätta härhemma i galenskaperna! Mamma, pappa, mormor och morfar kommer upp från Strängnäs i övermorgon, och på lördag är det dags att dopa Alex. Så veckans schema är gaaanska fullspäckat. ;D
 
Vi hörs när vi hörs!
Laters!  <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress