Sanna Siljeström

Ett tack och en bildbomb
Först och främst vill jag passa på att tacka för den enorma responsen jag fick efter inlägget om bittra föräldrar!
Efter kommentarer, meddelanden och till och med telefonsamtal känns det faktiskt bättre!
Jag vill bara påpeka att, för jag vet att det tyvärr uppfattades så av en del, jag absolut INTE tror att det är nån jävla barnlek att skaffa barn och att det inte är jobbigt. Det jag påpekade var att dom flesta hela tiden måste påpeka hur jävla jobbigt det blir!
Som i mitt senaste veckoinlägg där jag nämnde att jag hade svårt att sova om dagarna, jamen tro på fan att nån skriver en kommentar i stil med att "vääänta bara till bebisen kommer, DÅ ska du få se på sömnbrist".... Å andra sidan var det en annan som var snabb att kontra med att hennes unge minsann sov hela nätter och halva dagarna från det att hon kom till världen.
Tummen upp för den sistnämnda! ;)
 
Utöver det har jag fått massa bra tips på det här med amningen och jag har köpt hem både purelansalva och amningsnappar efter rekommendation. Som lillasyster sa: det känns bättre att ha det till hands, även om det kanske aldrig används. Och sen fick jag dessutom berättat av en annan att även om amningen gör lite ont i början för en del så är det, och jag kvoterar, "En ORGASMISK upplevelse att få tömma ett sprängfyllt bröst när amningen väl kommer igång" (Och fan ta dig som säger/skriver något annat. För den berättelsen är det enda som gör att jag inte väljer att gå direkt på ersättning och skippa amningen helt och hållet)  
 
.
Helgen har varit riktigt mysig. Jag blir ständigt förvånad över hur pigg och rörlig jag är så pass nära BF! :D Jovars, tröttheten är där och jag känner mig verkligen tung och klumpig. Men det är inte ens i närheten av så jobbigt jag trodde det skulle vara så här på sluttampen! Idag var jag ute och gick (vaggade) TRE kilometer i det fantastiska vädret! :D Och kameran fick jag med mig också, så bilder från den promenaden hittar ni i slutet av den här bildbomben från helgen:
 
I torsdags kväll kom husse helt random hem med en present till familjen i form av en eldkorg! :D Giffel von nyfiknast i världen satt länge och låtsades som att det inte var ett dugg spännande när husse byggde ihop den. xD Varför vette katten. Bokstavligen.
Harry var inte fullt lika hemlighetsfull med sin nyfikenhet som sin bror. ;D
I fredags morse (v 38+1) vaknade jag med världens knepigaste form på magen. (Bilden är tagen typ 2 min efter det att jag steg upp så ignorera min görsnygga morgonfrippa tack!)
Först tyckte jag bara det var kul och magen rättade till sig och såg typ ut som den brukar efter bara några minuter.
Men så här i efterhand är jag lite orolig att Ojsan inte alls låg så fixerad som vi trodde och har gjort en sistaminuten kullerbytta medans jag sov och lagt sig i säte. :( Jag har försökt klämma och känna hur han ligger, men det enda jag vet är att sparkarna inte är där dom brukar vara och det är omöjligt att känna om det är en rumpa eller ett huvud som ligger upp vid revbenen. Jag har tid på MVC på tisdag så jag försöker hålla mig lugn tills dess och inte stressa upp mig över eventuella smärtsamma vändningsförsök.
Ny fredagstradition sedan förra veckan. xD Mamma-Ojsan fredagsmys-lunch framför Netflix. <3 #noshame
Harry tycker det börjar bli trångt i mattes knä. xD Inte för att han någonsin låg där innan jag blev stor som ett berg. ;D
I fredags kväll tände vi upp nya eldkorgen! Det blev faktiskt riktigt varmt och det gick att sitta ute och äta trots bara några få plusgrader! :D Och mysigt var det också förstås! <3  
Efter middag ute bjöd jag på efterrätt; nappsoppa! ;D
Haha, nä men skämt åsido. Jag tror minsann att jag omedvetet börja boa. Jag har småstädat, dammat, tvättat, rensat smink, rensat i lådor och går och småplockar med saker hela tiden sedan några dagar tillbaka. Efter middagen fick jag för mig att jag skulle koka alla nappar och bröstpumpen. Bara helt random.
I lördags, alltså igår, blev det mycket liggläge för min del. Jag vaknade efter TOLV timmars sömn med "mensvärk", illamående och ont i ryggen. :/
Bullen hjälper matte äta upp husses lördagsgodis när hon själv inte klarade av att äta så mycket på grund av illamåendet. ;D Han sitter btw i den nya barnstolen vi fått ärva av en jobbarkompis till Johan! :D Ikeas supersmarta barnstol med avtagbar matbricka! Precis den jag önskat mig!
Idag har jag mått betydligt bättre än igår och vi tog som sagt en promenad! :D Det är så kul nu på somrarna för vi har ett helt zoo gångavstånd från vår lägenhet. Det är hästar, höns, getter, får och kor. Och fårhagen är FULL med massa pyttesmå lamm som skuttar runt! <3
Uppe vid stora vägen (84an mot Funäsdalen) Funäsdalsberget till höger, Skarvarna till vänster
Skarvarna och nybygget vid Olenområdet. Ett hus kom upp i veckan och jag gissar att det kommer upp ett till både till vänster i bild och längst till höger där ni ser byggkranen ganska jättesnart. :D
Och så avslutar vi med dagens mage.(v38+3) Som varit ovanligt fyrkantig och Johan tyckte att han skulle få använda den som hylla till sin iskalla öl. xD
 
Strind

Hej! Kul att höra att du fortfarande är pigg. Min tjej valde att komma prick på v 38 😊 så

Strind

Nu myser man för fulla muggar 😀 kan säga att det nu i efterhand inte var så farligt men jag hade tydligen en jättebra förlossning 😊 lycka till för dig

Svar: Tack så jättemycket fina du! :D <3
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress