Sanna Siljeström

Om grötiga besök och en misslyckad mjölkko
Vi har haft långväga besökare den här veckan! Dels i söndags då det helt plötsligt plingade på dörren och mina gamla grannar nerifrån Strängnäs, Paula och Stefan, överraskande oss med ett sporadiskt besök.
Och sen i tisdags kom mina föräldrar upp och stannar ända tills på söndag. 💕
 
Vi har, om än haft lite otur med vädret, haft ett par mysiga dagar med marknadsbesök, barnvagnspromenader, våffellunch och massa gos. Tyvärr är det ju lite småsvårt att hitta på något allt för tidskrävande när man har en nyfödd, och dessutom lider man som nybliven förälder lite av ett kroniskt zombietillstånd. Så inspirationsnivån på gästunderhållning är nära på obefintlig.
Och som grädde på moset gick pappas bil sönder på vägen upp och måste lämnas in på lagning, så vi sitter fast i byn. xD
Nåväl, det blir vad man gör det till. :)
 
.
I onsdags innan vi gick på marknaden tog vi en sväng förbi BVC för att väga lilleman. Vad som var tänkt som ett snabbt rutinbesök slutade dock i lite panik då det visade sig att Alex låg på samma vikt som förra veckan. :(
Antagligen är min mjölk, trots att jag har så att det nog skulle räcka till två barn,  inte tillräcklig näringsrik för honom... Så nu måste varje amning avslutas med en flaska ersättning i hopp om att få upp vikten.
 
Han har varit väldigt mycket lugnare och "snällare" sedan några dagar tillbaka. Och gissa om det skar i mammahjärtat när det plötsligt gick upp för mig att anledningen var att han helt enkelt inte haft energi nog åt annat. :( Stackarn.
 
Men Johan var precis in och vägde Alex och vågen verkar gå åt rätt håll igen! 💖 Så nu håller vi alla tummar och tår att den fortsätter åt det hållet!
 
Något så ovanligt som två efter-graviditeten-selfies. ;) Man känner sig allt annat än snygg och fräsch såhär veckorna efter förlossningen. :P
Magen 2 veckor efter förlossning. Fantastiskt egentligen vad kroppen kan! Vikten däremot är jag inte lika nöjd över. :P Bara ynka 7 av dom 20 kilona jag gått upp under graviditeten har försvunnit... Och sedan en vecka tillbaka står vågen helt still... Å andra sidan varken räknar jag kalorier eller äter speciellt nyttigt sedan förlossningen. ;P Det får bli ett senare projekt.
Hemma hos min faster Ylva på våffellunch. :D
Stefan och Paula. :D
Jättefin gröt från Stefan och Paula. <3
I måndags for vi till Ruvallen och hälsade på Alex farmor och farfar.
I tisdags kväll så kom Alex mormor och morfar på ett efterlängtat besök. <3
Massa fin gröt hade dom med sig! <3
Haha, klargörande att lipsylet i paketet inte var till Alex, utan till mig. ;D
På tal om gröt så måste jag ju visa upp det här paketet också som Alex fick av min kusin Peter. <3
Och den här fina nallen fick han av Arne och Birgitta! <3
På väg till marknaden i Onsdags.
Och såhär glad var både jag och Alex när vågen visade samma siffror som förra veckan. :(
Ersättning är inte lika gott som mammas mjölk, men det slinker ner ändå. ;)
Mormor byter blöja.
Mamma och pappa skämmer bort mig och Johan och har tagit med sig massa mat hemifrån och bjutid på. Så varje dag dom varit här har dom fixat maten! MYCKET uppskattat av två trötta nyblivna föräldrar! <3
Igår var det skitväder hela dagen så det blev inomhusdag med brädspel och gofika.  
Gofikat. ;D
 
 
 
Och det var det. Pust!
Ber om ursäkt för eventuella stavfel och allmänt förvirrande text. Jag skrev det här inlägget under amningar och fick stressa ihop alla bilder mellan sovpauser och flaskmatning där andra matade. ;)
Det här inlägget skulle ha publicerats IGÅR, meeen det är som det är med tid och småbarn. Vi har haft massa för oss idag, men dom bilderna bjussar jag på när jag hinner nästa gång.
 
Puss och kram!
 
Roger

Vi såg er på byn i veckan :-)
Nu far vi om några dagar tillbaks till sydligare trakter men vi har hunnit med det mesta ändå.

Hoppas det går bra för er och vi följer din blogg

Svar: Tack så mycket! 😊 Hoppas ni hade en trevlig vistelse trots det trista vädret. 💖
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress