Sanna Siljeström

Om en massuppdatering och en trött tjockis
Jeeezus vad trött jag har varit den här veckan!
Jag var ledig både i måndags och i tisdags, och trots att jag hade massa saker jag tänkt göra (typ blogga) så slutade det ändå med att jag bara låg i pyamasen hela dagarna och vilade min jäsande lekamen på soffan och kollade på serier.
 
Men det är ju inte så jättekonstigt att man är trött egentligen. För dels är det ganska jobbigt att odla en liten minimänniska i kroppen. Det tar mycket energi, både fysiskt och psykiskt. Och sen får jag ju varken pimpla cola, te eller energidryck. Och jag får inte äta koffeintabletter eller ta extra D-vitamin utöver det jag får i mig via mina gravidvitaminer. Att jag över huvud taget håller mig vaken om dagarna är ju ett jävla mirakel! xD
 
.
Igår fick jag äntligen upp dom sista av inläggen på bloggen som jag skrivit om Ojsan fram till och med det att vi gick ut med det offentligt.
Så nu ligger alla inlägg med allt från om när vi plussade, om första barnmorskebesöket, om dom första gravidsymptomen, osv osv uppe på bloggen!
 
Ni hittar ALLA inlägg som har med graviditeten att göra under kategorin "GRAVIDITETEN"
Och sen har jag även lagt in dom rätt under kategorierna "1A TRIMESTERN" och "2A TRIMESTERN".
11 inlägg blev det totalt, och ett gäng bilder också. :) Så är ni intresserade får ni gärna gå in där och kika! <3
 
En trött tjockis tidigt i söndags morse. V. 17+2
 
Jennie

Oj vad du varit duktig på att skriva ner! Önskar att jag också gjort sådär, jättekul att gå tillbaka och läsa om hur man tänkte och kände ju. :) Sååå himla kul att lillebror blev sugen på bäbis efter Linnéa kom. <3 :)

Jag fattade inte att ni designat bodyn själva. :) Haha, pappa reagerade EXAKT likadant när vi berättade att de skulle bli mormor och morfar. xD Vi räckte fram ett kuvert med ultraljudsbilder och ett foto på min mage och mamma blev tårögd och pappa bara stod helt tyst och sa ingenting. :)

Svar: Ja, jag började så fort vi bestämt oss för att behålla Ojsan. :) Tror jag ska göra en gravid foto-bok där jag lägger in alla viktiga inlägg också. Men vi får väll se om jag orkar.
Ja, jag blev jätteförvånad! För vi hade pratat om barn nån månad tidigare och han sa nej, det var därför jag tänkte börja med p-piller igen. Men jag blev nästan mer förvånad över min egen negativa reaktion till en början. Det var en sak att prata om det och önska sig, men när man väl stod där med ett positivt test så bara skrek hjärnan nej, nej, nej! :( Vet inte om jag kanske blev rädd eller överväldigad. Kände mig inte alls redo.

Jo, vi fick välja allt från vilket material trycket skulle vara i, till färg på bodyn och trycket osv. :)
Hahaha, ja, jag minns att du berättade det! xD Så himla kul!
Sanna Siljeström

Jennie

Jaha vilken bra sida :)

Vi håller på med en bebisbok på www.bebisboken.se. Det är förvisso färdiga mallar men även fria sidor och där för man dagbok vecka för vecka i ett år och skriver om olika utvecklingsstadier, det finns sidor där man skriver om släktingar och andra viktiga personer och lägger in bilder. Sen kan man välja om man vill skriva ut den själv när man tycker den är klar, man får ju hålla på och skriva längre än ett år om man vill. :) Man kan även få den inbunden, vilket vi tänkte då. Det kostar pengar men jag tycker det är värt det, uppdaterar den flera gånger i veckan om nåt nytt hänt osv. Lite dålig på att lägga in bilder dock, men det får jag ta tag i sen.

Svar: Ja, jättebra! Men dyr tyvärr. Så jag skulle ju inte beställa därifrån om det inte vore för något speciellt. :P
Åh va smart! Den sidan ska jag spana in!
Jag tänkte nog bara göra en vanlig fotobok över graviditeten, där kan man ju också lägga in text och bilder precis som man vill. :)
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress