Sanna Siljeström

What's in a name?
Det är många som frågar och är nyfikna på om vi funderat ut något namn till Ojsan än
Ojsan, hur epic det än är, känns ju kanske inte som ett passande namn för en fullstor karl. För Ojsan blir ju förhoppningsvis en sån han med tillslut. Eller ja, fullstor är väl kanske att hoppas lite mycket med tanke på att hans mor knappt kom förbi gränsen för dvärgväxt... ;) Men på sin fars sida har han iallafall lite att brås på. En annan når ju knappt upp till naveln på Ojsans farfar. ;D
 
Men joda, vi har tänkt. Vi har tänkt massor. Och vi kom på massor av bra namn! Vi hade till och med nästan bestämt oss. Ända tills vi upptäckte att Ojsan var en han och inte en hon. xD För då insåg vi plötsligt att vi, helt omedvetet, bara pratat tjejnamn!
 
Klart ni blir nyfikna nu på tjejnamnen vi valde mellan. Så I'll tell you.. ;)  Det var faktiskt ett par namn som vi velade mellan, Antingen Alice eller Emma som förnamn. Och sen antingen Linnéa Margareta eller Jennie Sofie som mellannamn.
 
However, när det kommer till killnamn står det väldigt still på bägge två i kraniet! :O Än så länge har vi två namn vi gillar, och ett mellannamn. Vilka det är tänker jag nog suga på ett tag. Även om jag redan råkat nämna det till bland annat lillasyster.. ;) Faktum är att vi har bestämt oss för att inte berätta vad Ojsan kommer att heta förens han faktiskt är ute! Av flera anledningar. :) Men framförallt för att jag inte vill ha något spikat i sten innan vi har träffat honom.
 
I skrivande stund har vi dock långt ifrån bestämt oss, så vi tar gärna emot namnförslag!
 
 
Vilket, eller vilka är dina favorit pojknamn?
 
 
 
Anonym

Cornelis, Teo, Elvis 😘

Svar: Tackar! 😘👍🏻
Sanna Siljeström

Anonym

/// Angela

Veronica Wallgren

Vi har också valt att inte berätta namnet förrän bebisen är född. Vi har inte tagit reda på bebisens kön så har bestämt både pojknamn och flicknamn :)

Svar: Mm, det är nog smartast. 😊 Jag tror man vet först när man träffas vad bebisen ska heta.
Sanna Siljeström

Jeanette




Adrian
Andre
Charlie
Elias
Isac
Jamie
Liam
Lucas
Loke
Milton
William


Kram

Svar: Tack så mycket! 6 av namnen fanns faktiskt med på min lista över killnamn! 💞😀 Kram!
Sanna Siljeström

Jennie

Nämen gulle 😊❤ fast jag tycker han kan heta Jennie ändå. 😜
Det är svårt med killnamn tycker jag, men jag gillar lite äldre namn/släktnamn. Vidar tex, men det kanske blir underligt att heta lika som sin farfar. 😜 Ejnar, Henry gillar jag också. Vi hade ju arbetsnamn Sven-Tage, haha, och hann inte fundera så mycket på ett "riktigt" killnamn innan vi fick reda på att det var en tjej.

Svar: Haha, du tycker det va. Det går väll ett tag. Tills han lär sig vad han heter. Då blir han nog inte så nöjd. 😂😂😜 Ja, det är ju inte konstigare att heta samma som farfar än vad det är att heta samma som faster och moster. ;) Men jag är mer för klassiska svenska namn, eller dom bland dom nyare toppnamnen. :)
Sanna Siljeström

Anonym

Isak. Miklo. Dominic. Tristan.
/ Trollkatt

Svar: Tack för tipsen! <3 Isak och Tristan är superfina namn!
Sanna Siljeström

Cecilia

Jag tycker Ruben är supergulligt, eller Alfred. Eller mitt favvo; Hjalmar ❤️

Svar: Jättesöta namn, tack för tipsen! <3 Det verkar som att dom lite äldre namnen blir mer och mer poppis. Dom flesta ger förslag på just dylika namn. :)
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress