Sanna Siljeström

Sista bildbomben från dopet; Dopfika och presenter
Hallå från sjukstuga Grinde-Siljeström!
Alex tog andra omgången vaccin igår och har varit dålig hela natten och dagen med feber. :( Johans förkylning gjorde en random comeback efter att ha verkat ha blivit bättre, och undertecknad går på alvedon och monster energidryck för att överleva en av dom manligaste förkylningarna jag någonsin drabbats av. Damn vad jag underskattade sjukdom innan barn. Då man kunde ligga och sträckkolla TVserier i sängen hela dagen, sova när man ville och bara kliva upp för att gå på toa och hämta något att äta om man var sugen. ;)
 
Anyway, det känns som att inlägget startade lite väl off-topic. xD Jag kikade ju in för att dela med mig av den tredje och sista delen av bilder från dopet. :) Såatte, here we go;
 
Kakorna och cakepopsen jag hade gjort. :)
Dom fantastiska smörgåstårtorna som svärmor hade gjort. <3
Cafélokalen vi lånade inne på museet där jag jobbar. :)
Kusin Linnéa med det snyggaste fotosmilet genom tiderna ;D <3
Prästen underhöll med sånger och skämt. :D
Johan och min fina faster Ylva <3
Lagom till paketöppningen var det tydligen dags för dagens andra tupplur. <3
Jag och Johan öppnar paket. :) Och här nedan följer foton på alla fina saker Alex fick;
Hans dopljus och dopbevis
"Björn Widar Alexander Grinde Siljeström." Är Alex fullständiga namn. Fantastiskt att dom lyckades stava fel på Widar. ;D Trots att jag påpekade flera ggr att han stavas med W. Men men. xD Han heter iaf Widar i personregistret. Anyway, Björn har han fått från min pappa, och Widar efter Johans pappa. :) Alexander är inget släktnamn utan bara ett namn vi valde för att vi tycker det är fint. Han hette Alexander INNAN prins Alexanders namn blev känt för allmänheten. Så det har inget med kungafamiljen att göra. Bah så ni vet. ;D
Presenterna från Aron och Isak. :) Ett par tovade skor, en napp med "metal kid" tryck och en nalle formad som en figur ur dataspelet "DOTA 2"
Av Johans faster Inger och hennes respektive Conny fick Alex en slant, ett par små skor och en liten tomte.
Av tant Ylva, Peter och Tage fick vi två sagoböcker. <3
Från theGodfather Larsson och Sara fick han en bok om Birger det lilla storsjöodjuret och en Birger nalle. Varav den sistnämnda varit med Alex typ 24/7 sedan dopet. :D <3
Från Alex gammelmormor och gammelmorfar fick Alex kläder och en slant. :) (Och ja, jag såg minsann DIREKT att det var min moster Cissi som skrivit kortet. ;D )
Av Alex farmor och farfar fick vi den här superfina tavelramen där det står Alex namn, födelsedatum, födelsetid, vikt osv. Kortet i ramen satte jag i provisoriskt. :)
Från gudmor Jennie, Emil och kusin Linnéa fick vi den här superfina tavlan, en napphållare med Alexanders namn och en liten prydnadsnapp.
Av Alex mormor och morfar, och gudmor Sofie, fick han 3 par nya kläder (varav ett par var så nedrans söta så dom åkte på direkt när vi kom hem från dopet, så dom är inte med på kortet. Men dom syns på bilden nedanför <3 ) och supersöta barnbestick. <3
Av Sofie fick han också en halsduk hon gjort själv. Med reflex! Så himla smart! Var tvungen att ta kort med och utan blixt så det syntes. :D
 
Och utöver alla dom här fina presenterna så fick han dessutom massor av slantar. Som, om ni är nyfikna, kommer att gå till hans rum som just nu står mer eller mindre tomt. :) Det ska köpas en växasäng, madrass, hyllor, sängkläder, tavlor, matta, lampor, osv, osv.
 
 
Och som avslutning vill jag bara säga tusen tack till alla som kom och gjorde den här speciella dagen minnesvärd! <3 Och tack för alla fantastiska gåvor!
 
Tack!
<3
Jennie

Tack snälla för att vi fick komma och för att jag fick bli Gudmor åt världens finaste Alexander. ❤️
Haha fy fan så bra bilden på Linnéas dans är 😂😂😂

Linnéa är också dunderförkyld nu, snoret rinner och så har hon fått hosta. 😩

Svar: <3 Tack för att ni kom! Haha, ja så fantastiskt kul! xD

Men fy! Då fick hon säkert det som Johan hade. :( Han blev ju dunderförkyld dagen före dopet.
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress