Sanna Siljeström

Om smärtsamma kvinnobekymmer och en nära-döden-upplevelse
FML! 
Eller kanske först; heeey! Hur har ni det i julstressen? Här är det förhållandevist lugnt. Alla klappar är inhandlade och klara sedan nån vecka tillbaka, julkorten är skickade, granen är klädd och nu går vi mest bara och väntar på julafton. Som i år kommer att firas en hel dag för tidigt eftersom svärmor blev tvungen att jobba på julafton. En dag mindre att vänta alltså! 😂👍🏻😍 
 
Tillbaka till The Fuck My life part. Jag har legat nära på däckad i tre dagar. På grund av MENSVÄRK. The mother of all mensvärk. Jag har aldrig i hela mitt liv haft mer än lite molvärk i max någon timme innan mensen kommer så jag blev helt tagen på sängen när jag helt plötsligt fick börja knapra värktabletter för att klara mig genom dagarna. 😱 Är det någon annan som varit med om liknande problem efter ni fött barn? Kan PMSen bli värre efter barnafödande? Jag vågar inte googla om eländet för då lär jag väl tro att jag är döende när jag är klar. 😂
 
På tal om döende. Alexander skrämde nästan livet ur mig härom morgonen 😱😱😱 Han är och har alltid varit en sjusovare och sover sedan några veckor tillbaka 22-09, men han vaknar ALLTID för mat någon gång mellan 2-7. Så gissa paniken när jag slår upp dom melerade klockan 8 och inser att Alex inte vaknat en enda gång, och jag vänder på mig för att kolla till honom och dels ser att jag inte satt igång andningslarmet OCH han ligger på MAGE med ansiktet ner i madrassen! 😨😱😱😱😭😭😭 Panik delux med extra grädde I tell you!!! På något sätt lyckas jag hålla mig lugn nog att inte slita upp honom, utan smeker honom istället ganska bestämt på ryggen. Varpå han förvånat reser upp huvudet och kollar fundersamt på mig, för att sedan gäspa och lägga ner huvudet igen. THANK YOU LORD! Gissa vem som vaknat en gång i timmen  varenda natt efter den händelsen för att kolla så att Alex ligger på rygg och att han andas. 😵
 
Anyway, nog med klagolåtar och skräckhistorier! Dags för förra veckan i bilder. Vilket by now borde kallas något i stil med "En vecka med Alexander-bilder", eller "bildbomb alá bebis". För det verkar mest vara han som fastnar i kameran nowdays. 😅 Men det blir ju lätt så när man bakat kanske världens sötaste lilla skitunge. #opartisk 😍
 
Några av bilderna som inte made the cut till årets Luciabild. ;D Man tar ju typ åttahundrafemtioelva kort varje gång man gör nån sånhär fotosession. Gissa om det är svårt att välja ut EN bild ibland. <3
Veckan har bjudit på både värmebölja och rysskyla. Det är gaaanska svårt att klä Alex för utomhusvistelse nuförtiden...
Lucia innebär även julgranspåklädning för vår familj sedan något år tillbaka. :) Både jag och Johan är uppvuxna med att man klär granen kvällen innan julafton. Men vi skapade den här egna traditionen med att klä den på Lucia så man får njuta av den en aaaaningens längre. ;D
Minen när man tror att leksakstraktorn är en matsked. xD
<3
På väg ut för att posta alla julkort. Som btw borde dyka upp hos dom flesta jag skickat till dom närmaste dagarna! Vi fick till väääärldens sötaste julkort i år! Men jag väntar tills i slutet av veckan med att visa upp den här så alla vi skickat till hinner få det först. :)
Ute i kalla vagnen sover man extra gott! <3
Det är aldrig för tidigt att introducera tandborsten! ;D Alex borstar sina ickeexisterande tänder varje morgon och kväll. Och låter till och med oss borsta. :)
Alex i tidningen TH i veckan. :) Vi fick tips av Alex farfar att TH sökte kort på små nissar så vi skickade in en bild. :)
Alex har haft snorkuseinvation hela veckan. Och jag måste, åter igen, tipsa om den här uppfinningen! Näsfridas snorsug är en av dom bästa investeringarna vi har gjort!
Trött-gnuss med Niinen. <3
Spelar bilspel med pappa <3
Haha, Harry ligger och kollar på fåglar, och Bullen låtsas som att han inte är ett dugg intresserad. ;D
Syskonmatchar <3 xD ;D  
Och så avslutningsvis ett axplock av alla dom bilder vi tog igår när Alex och Birger lånade Johans fasters korg och lekte bil. :)
Jennie

Han är så söt 😍😍😍

Hehe jotack, här kom PMS:en som en bomb minsan. Jag har aldrig i hela mitt liv haft nån form av PMS eller besvär vid den veckan, men nu blev jag plötsligt helt jävla galen, exploderade för minsta lilla så jag undrade vad det var som hänt med mig. Jag kände inte igen mig själv alls, nästan otäckt. 😱 men det gick till sig efter 2-3 månader tack och lov så nu är det som vanligt igen. 😂

Svar: Haha, ja han är ju det 😍 😄 💖
Jamen visst ja! Det minns jag att du skrev om nu när du säger det. Så himla konstigt hur det kan bli. 😣 Det här är min andra riktiga mens efter graviditeten. Men förra gången var det som vanligt, vilket gjorde mig ännu mer brydd när jag fick sån här mensvärk nu. Hoppas verkligen att det försvinner för mig också, för satan vad jobbigt det är att gå och ha då ont att man knappt kommer ur sängen tre dagar i månaden. 😢😢😢😢
Sanna Siljeström

Jennie

Så fruktansvärt när han låg med ansiktet i madrassen förresten 😱😱😱 Linnéa har ju aldrig varit en sån sjusovare men jag har ändå vaknat med hjärtat i halsgropen ett antal gånger när hon sovit längre än normalt och varit tvungen att känna om hon andades. 😨 en gång när hon var skitliten och alltid sov på mage på dagarna så stod jag bredvid henne i sängen och tittade genom fönstret, högst en minut tittade jag bort, när jag vände mig om så låg hon med ansiktet ner i madrassen och jag såg hur hon kämpade för att få luft! Så det kan gå så jävla fort! 😭❤ jag blev livrädd! Det där var innan hon knappt kunde lyfta nacken själv så hon var ju jätteliten och orkade helt enkelt inte vrida huvet rätt igen. Usch! 💔😭😢 Alex är ju såpass stor nu och stark i nacken så han kan väl utan problem vända huvet när han ligger på mage? 😊

Svar: Ja fyyy så vidrigt det var 😢😢😢😢😱😱😱 Även fast det antagligen inte alls var någon fara. Han låg nog med näsan helt fri fast jag inte såg det. Jag förstår inte hur han tog sig över på mage utan att jag märkte det. För han ligger i babynestet fortfarande och det är en jävla procedur åt han å vända på sig. Nej men huffas, va säger du! 😯 Ja fy va fort det kan gå. Vi har aldrig låtit alex sova på magen, inte ens när vi är med. Jag är waaay för nojig. Ja han är ju görstark i nacken. Så han har absolut inga problem att vända huvudet, och han låg säkert både säkert och superskönt på mage. Det är ju precis så jag sover 😂😂😂 Men det är jag som är nojjig. 😫
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress