Sanna Siljeström

Om Alexander på Alexanders dag
Idag är ingen vanlig dag för det är Alexanders första namnsdag! Hurra, hurra, hurra! :D
(Thank you svärmor som uppmärksammade oss om detta. xD Annars hade vi missat det helt)
Och på tal om Alex så har han nu funnits hos oss i utanför-magen-form i hela FEM månader! Det är nästan ett halvår. Fy vad tiden går fort! =/
Och ganska precis som femmånadersdagen kom märkte vi att han nu nästan kan sitta själv utan stöd OCH han kan ta sig runt i rummet om man lägger honom på golvet. (!) Till katternas stora tur har han dock inte riktigt fått till snitsen att skjuta sig framåt, utan lyckas hela tiden skjuta sig bakåt, åt motsatt håll dit han vill. xD
 
På tal om tid som går fort så vet jag knappt vart den här veckan tog vägen. Med undantag från ett BVC-besök så har vi mest varit hemma och bara tagit det lugnt i väntan på att min mancold ska ge med sig. Men ändå har den bara lixom *SWOSH!* kommit och gått. :O Lyckligtvis var kameran lika välfylld som vanligt så man kan kolla tillbaka och veta att man gjort NÅGOT annat än att vila, äta, mata, sova, söva, gå på dass och byta blöjor. ;D
 
 
Mys med Birger
I måndags var vi på besök hos Alex farmor och farfar, där Alex blev bortskämd med krokar och vi vuxna med gofika. Hemmagjorda och nästan nygräddade struvor bland annat. :) NOM! Och ja,vågen börjar sakta men säkert klättra åt fel håll igen... T_T Jag har bestämt mig för att försöka ignorera eländet tills efter jul i alla fall. Men det är SVÅRT, för det verkligen skar i hjärtat när jag såg hur lönnfet jag såg ut på alla foton från dopet. :(
Såhär snygg kan man bli när man äter mat och envisas med att stoppa in händerna i munnen och känna på allt som hamnar därinne. xD
Lyckligtvis finns det flera fantastiska sätt att rengöra små skitgrisar på. ;D
I veckan har Alex fått testa några av godsakerna morfar  kom med förra veckan. :) Samtliga fick godkänt! ;D Inget konstigt med tanke på att allt var fruktbaserat. Alex ÄLSKAR fruktpureer. Allt som klassas som "Mat" däremot kniper han ihop läpparna och vägrar äta. T_T Suck. Jag gjorde ärtpure och broccolipure i veckan. Broccoli börjar han böla om jag försöker ge honom och av ärtorna börjar han hulka och göra spyljud... Så det var bara att frysa in och vänta några veckor till innan vi testar det igen. xD   
Djupa samtal med Birger.
I onsdags var vi, som sagt, iväg på BVC för femmånaderskoll och andra vaccinationen. Den här gången fick Johan följa med och hålla i Alex för mitt mammahjärta höll på att gå sönder sist. Men han skrek bara till och typ en sekund senare var han glad igen. :) (Alex alltså. Inte Johan. xD)  <3 BVC-tanten och läkaren sa att det nog berodde på att han fått så stora ståtliga tjocka lår. ;D (Återigen Alex. Inte Johan.)
Trots att låren blivit märkbart fylligare, och kinderna är så gigantiska att han knappt kan hålla upp huvudet, så hade han dalat ännu mer på den där jävla viktkurvan den här gången. Och jag blir inte direkt förvånad, för inte nog med att han är petig med maten, han är väldigt liten i maten. :( Men va tusan ska man göra? Bända upp käften och hälla i honom ersättning och mat? Jag läste att man ska ta BVC och deras kurvor med en gigantisk nypa salt och det tänker jag göra. Han växer som han ska i övrigt och han går inte ner i vikt. så det verkar inte lida någon nöd på gossebarnet.
Nallegos!
Inte så nallegos. xD #tocloseforcomfort
Dagen efter sprutan hade Alex feber hela dagen och mådde inte helt hundra. Och han somnade PÅ mig för första gången sedan han var nästan nylevererad. <3 Och det var tydligen lika mysigt för honom som för mig, för efter det har han somnat på mig flera gånger, även utan feber. :3  
Titta vem som sitter själv! :D
.. .Ja.. Alltså. Någon sekund iallafall. xD
Hahaha, Alex min varje gång han ser något som han inte når som han vill stoppa i munnen. xD I det här fallet var det sidenbandet till babynestet
Harry sover i Alex säng. O_O Det har typ inte hänt sedan Alex föddes att någon av katterna ligger i den.
Och på tal om katter som ligger. Här är bullen vid hans nya favoritplats. Helst ska det vara PÅ tangentbordet. xD
Lördagens middag. Johan for iväg på julbord med jobbet så vi tänkte att vi bara skulle äta något lättare innan så han skulle hinna bli hungrig. Gick väl sådär. xD  
Lite småförsenad gröt från Johans arbetskollegor. ;D Bättre sent än aldrig I guess.
Han fick ett par superfina fårskinnstofflor och en mjukis-kattuggla som låter som en äkta kattuggla.  
Kolla stackars Birgers min när han ser Alex konversera med ett annat gosedjur. xD
Alex ålar runt på golvet.
Om Harry bara visste. xD Hahaha. 
Jag filmade faktiskt lite när Alex ålar sig runt. Dock bara i en cirkel. Men ändå! :D Ska försöka fånga när han ålar runt i lägenheten nån dag också. :)
Alex min när han tror han ska få ett helt rån med leverpastej vs Alex min när jag nojjar ihjäl mig och skär upp rånet i 0,5x0,5cm stora bitar istället. xD Oavsett var rån och leverpajja en stooor hitt! :D Äntligen något som går ner som inte är supersött. :)
Igår slängde vi ihop en sushitårta. Bah sådär lixom. Sjukt enkelt och sjukt gott. :D Och betydligt snabbare än vanlig sushi när man slipper stå och rulla. Vi klämde helt sonika ner sushiriset (vi gör på vanligt grötris=budgettips!) i en form. Och sen dekorerade vi med vanliga sushitillbehör. NOM
<3
Jennie

Duktig han är 😍 haha, Linnéa for också bakåt i början, fy så frustrerad hon blev när det hon ville ha bara kom längre och längre bort ju mer hon kämpade 😂

Svar: Ja! 😍 Sååå duktig! ❤️ Haha, Alex har inte vett nog än att bli frustrerad. Han ser mest brydd ut. 😂😂😂
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress