Sanna Siljeström

Om obotlig ytlighetsfixering och en glossybox
"Man har ALDRIG tid att sminka sig som mamma"

"Jag LOVAR att du kommer att tappa intresset så fort Ojsan kommer!"

"Såntdär trams kommer inte att kännas lika viktigt sen när barnet kommer" 

"Du ska vara glad om du ens har egentid nog att hinna tvätta håret en gång i veckan"

 

HAH! Trodde ni ja! ;D Jag inser nu att det är avundsjuka människor som gjorde dylika yttranden under min graviditet för att dom var bittra över att dom själva inte orkade lägga ner tid på sig själva och vill att alla andra i världen ska vara lika jävla brunsås som dom.  
För här sitter jag med Ojsan-Alexander, snart 7 veckor gammal, och mitt intresse för smink och andra ytligheter är precis lika passionerat som innan.
Jag vill lägga till att jag tvättar håret bra mycket oftare än jag behöver, och än så länge har det bara hänt EN enda gång att jag inte hunnit sminka mig fast jag har velat. EN gång på snart två månader.
 
Däremot väljer jag att gå mest osminkad nu eftersom jag ändå bara går hemma i myskläderna och gosar med Alex. Men vill jag sminka mig så tar jag mig tid. Det är inte svårare än så. ;) Jag har aldrig och kommer aldrig sminka mig för att jag känner att jag måste. Utan jag sminkar mig för att jag tycker det är kul! :) Jag är fullt bekväm med att springa runt på byn och se ut som något katten släpat in. Vilket många nog redan har märkt av. ;D
 
Det enda jag behövt "offra" eller snarare välja bort i och med Alex födelse är mängden smink jag köper. Man har inte råd att lägga pengar på sånt när man är mammaledig. Eller, inte jag i alla fall. Men å andra sidan så behöver jag egentligen inte köpa mer än jag har. ;) Hade det inte varit för att smink har ett utgångsdatum så hade jag haft nog för att klara mig i flera år. Jag menar, jag hade 7 foundationflaskor. SJU. Helt sinnes. Det räcker ju egentligen med EN. ;D Det är ju en färskvara, så jag både har fått kasta och kommer att behöva kasta dom flesta. :P
 
.
Anyway, speaking of ytligheter. Jag har både shoppat nya ytligheter (!) och så fick jag augusti månads glossybox igår. :D Så här kommer en ytlig bildbomb;
 
Månadens box! Riktigt bra! :D Det är å andra sidan sällan jag inte är nöjd. ;) Även om en del produkter och vissa färgval ibland inte är att hurra för när man väl testat dom. Typ som rengörningsbalmen från Elisabeth mott som vi fick förra gången. :P JEY! Ropade jag som både älskar Elisatbeth Mott och dylika removers. Men det visade sig att själva balmen var svårare att få bort ur ansiktet än sminket. x( Bleh.
Remover wipes och ansiktsmask. Går alltid åt! :)
Bryngel från ett av mina favoritmärken, Benefit cosmetics. :) Ska bli spännande att testa. Även om det är med blandade känslor eftersom det inte går att köpa den någon annanstans än på Sephora. Och sefora har FORTFARANDE inte tagit klivet in i tvåtusentalet och öppnat nån jävla webshop! Meeeen jag vet att det är på G, för dom har skrivit det flera gånger som svar på deras facebook när folk frågat. :D Så vi håller tummar och tår att det inte dröjer allt för länge.
Trutvalla från Medusas Makeup. Snygg nude- färg. Nästan exakt samma färg som jag har på mina egna läppar. Tyvärr en väldigt uttorkande formula, så jag kommer nog inte kunna använda den på mina nariga läppar.  :/ Men jag ska göra ett tappert försök innan jag slänger den i soptunnan. 
(tilläggskommentar dagen efter: nu har jag testat den igen ordentligt. Jag återfuktade läpparna först och la sedan på ett tjockare lager läppstift. Och då blev formulan betydligt smörigare och behagligare. Inte alls uttorkade!  :)) 
 
En ögonskugga från Nabla cosmetics. Snygg grå/brun/lila skimrig kall färg. Överraskande bra pigmentering när jag swatchade den på handen! :)
Swatch på ögonskuggan och läppstiftet. :)
 
 
 .
Och så shoppade jag som sagt till mig själv! :D
Madlady var först i Sverige att ÄNTLIGEN ta in Makeup Geeks ögonskuggor! Och SOM JAG HAR LÄNGTAT! Jag har varit såhär (!) nära att beställa från USA flera gånger, men har skjutit upp det i hopp om att dom dyker upp i Sverige. Nu finns dom både på CrayCray och Madlady. I skrivande stund någon krona billigare på den sistnämnda.
Jag köpte 6 vanliga skuggor och en sk "Foiled Eyeshadow"
Skuggorna swatchade på en extremt blek underarm. Från v: "Starry Eyed" (foiled), "Cherry Cola", "Bitten", "Cocoa Bear", "Crème Brulee", "Peach Smoothie" och "Shimma Shimma"
Och så skuggorna testade på ögonen. Fantastisk formula! Mina nya go-to skuggor! :D Dom är en aningens pudriga så man får slå av penseln ordentligt om man inte vill ha massa fallout under ögonen (eller lägga basen efter ögonskuggan). Bra pigmentering som håller HELA dagen. Den enda minuset är att dom två ljusa, glittriga, skuggorna (starry eyed och shimma shimma) la sig i ögonvecket efter ett tag. Men det var nog delvis mitt fel för jag primeade inte ögonen med annat än concealer.   
 
Jennie

Åh vilken fin färg du fick på läppstiftet! Jag tyckte det var en bra formula på det då jag inte alls gillar att ha klet på läpparna som är annat än lypsyl, mycket därför jag bara kör med läppenna oftast. Detta var perfekt tyckte jag. :)

Jo ungarna sover ju oftast nån gång i bland, mycket förvånande ;) och vad man väljer att göra med den tiden är ju upp till en själv. :) Det är väl de som aldrig varit intresserade av att sminka sig som yttrar sig sådär kan jag tänka? De flesta iaf, som inte fattar vitsen eller det roliga med smink.

Svar: Men vi fick väll samma färg? 😉 Ja jag kletande på det idag igen, och om man tar ett ordentligt lager och fuktar läpparna med lipsyl innan så får den en krämigare formula som faktiskt fungerade helt ok 👍🏻 läppenna fungerar bara för mig om jag har någon form av trutvalla ovanpå. Annars blir det way för torrt.
Ja dom gör ju det. Tänka sig! 😜 Ja så är det säkert också.
Sanna Siljeström

Marie

Jag är också sällan missnöjd med min box. Vi fick lika innehåll faktiskt. Jag älskar dock läppstiftet. Är ganska spännande hur samma produkt kan bli så olika på oss människor!

Svar: Jag testade läppstiftet idag igen och hade läppbalsam innan och ett tjockare lager läppstift. Och då gillade jag den också. 💕 😊 Blev en helt annan konsistens. :)
Sanna Siljeström

josephine Asplund

Härliga saker! Passar även på att säga att du får ha en underbar dag och super fin blogg! <3

Svar: Tack så mycket fina du! 💖
Sanna Siljeström

Jennie

Haha fick vi?! Jag tyckte ditt såg mycket mer rosa ut. 😳

Trollkatt

Tips på hur man förvarar dessa refill ögonskuggor på bästa sätt? Jag har ingenting att refilla den i 😂😂

Svar: Z paletter är ju det bästa. Finns att köpa på bla craycray.se :) http://www.craycray.se/brand.html/z-paletteKänns kanske onödigt att köpa för en skugga, men man kan ju "depotta" alla singelskuggor och sätta i också. Jag hade massvis med singelskuggor från makeupstore som bara tog upp onödig plats i sina plastförpackningar. Nu har jag alla singelskuggor i z paletter och det tar ju noll space ;) 👍
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress