Sanna Siljeström

All by myyyyy-seeee-e-eeelf
Idag är första dagen Johan är tillbaka på jobbet, och första dagen jag är helt ensam med Alex.
 
Fyy vad jag har haft ångest för den här dagen. :( Jag har blivit så himla bortskämd med att ha Johan hemma hela tiden..
På plussidan så slutar han redan klockan 15 om dagarna så jag behöver inte vara ensam allt för länge. Och sen ska han (så fort han får OK från jobbet) ta ut en pappadag i veckan så han blir hemma 3 dagar/ vecka istället för bara 2.
 
Men so far har det gått bra att ta hand om Alex själv, både på natten och nu på morgonen. <3
Oturligt nog så märkte jag i natt att hans förkylning helt random och väldigt plötsligt blev sju resor värre.  :( Så nu har vi fått plocka fram snorsugen.
Lyckligtvis så tycker Alex att det är skitkul när jag suger näsan med sugen och börjar skratta och försöka fånga den med munnen istället. xD Vi får se om han blir lika glad om jag måste lägga till näsdroppar i rutinen. ;D
 
Wish me luck!
 
Mamma Sanna och en nyvaken liten snorunge <3
Therese Lennström

Men åh vad söt han är!

Svar: Ja visst är han 😍💕
Sanna Siljeström

Jennie

Det borde de kunna godkänna ganska så snart, för de får inte neka föräldraledighet, men det är såklart bra med lite framförhållning så de inte sitter i skiten när han drar. :P

Hoppas det gått bra idag. :) Jag tyckte dagarna ensam i början aldrig tog slut innan Emil kom hem, nu däremot så säger det bara swisch så är han hemma och mat ska lagas och sen är det tack och gonatt. Skrämmande att tiden liksom bara går snabbare och snabbare ju äldre hon blir. :(

Vill du kanske ta en promenad nån dag bara i byn eller så? Kan packa Linnéa och vagnen och komma till er när det passar med Alex sovtider. En dag då det inte blåser orkan eller är skyfall ala regnskog då. Eller för all del, snöstorm. xP

Svar: Haha, problemet är att han bestämde sig i veckan att han ville ta ut en dag i veckan. Så han har inte ens frågat än. 😂 Men visst får dom neka om det är mindre än typ 2 månader innan? Jag har egentligen ingen aning hur det där funkar.
Jo det gick oväntat bra! :) Men som du skriver, det kändes som en evighet innan Johan kom hem. 😂

Ja det vill jag! Va kul 😀 Men räkna inte med en allt för lång eller snabb promenad. 😂 Jag är fortfarande ganska öm i svanskotan efter förlossningen, och den känns mest när jag anstränger mig.
Alex har inga sovtider. Det är olika varje dag. Samma med tiden vi kliver upp. Just nu är kl 9.50 och vi är kvar i sängen för Alex har inte vaknat och jag vaknade precis. Igår var det morgon halv åtta.
Så vi är mao ganska flexibla. Bara han får äta precis innan vi går. 😄
Sanna Siljeström

Jennie

Nädå det behövs absolut ingen snabb eller lång promenad, det är bara skönt att få komma ut litegrann också. Kan ju passa på att handla samtidigt, det är väl en lagom promenad, haha? ;)

Hör av dig om du får lust att gå utanför dörren nån dag då, så gör jag samma. :) Linnéa brukar sova mellan ca 9:30-10:30 och 14-15.

Svar: Yes, will do! :D
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress