Sanna Siljeström

Månadens favoriter AUGUSTI 2015
Bättre sent än aldrig heter det va? Efter att ha legat i utkast sedan mitten av augusti och väntat på att jag ska hinna ta produktfoton kommer här månadens favoriter;

 
Jaclyn Hill collab Lipstics från Gerard Cosmetics
Jaclyn kan sina grejer. Och jag vet att hon var väldigt petig både med färger och formulan när hon tog fram sina läppstift för GC, och det märks! 2 fantastiska läppstift som sitter bra och framförallt inte torkar ut läpparna. Vilket jag var väldigt nervös över på framförallt 1995 då den har en matt finish.
Jag har haft antingen det ena eller det andra läpptiftet på mig varenda dag sedan jag köpte det. Buttercup är en superfin rosa/nude nyans och 1995 är en fantastisk rödbrun nyans!
 
Gerard Cosmetics är ganska svårt att få tag på än så länge i Sverige, men MAC har läppstift som är nära på identiska;
-MAC Angel eller MAC creme cup är bra dupes för buttercup  
-MAC Twig skiljer sig inte mycket från 1995 mer än att den inte är matt och att den är något mindre röd i nyansen
 
 
 
 
La Roche-Posay
I ett tappert försök att mildra min roscasea bytte jag ut all hudvård för snart två månader sedan.
Jag stötte på en blogg där en tjej nämnde att hennes syster som hade väldigt känslig hud börjat använda produkter från ett märke som heter "La Roche-Posay". Och efter lite googlande hittade jag många nöjda recensioner och dessutom fanns serien på apoteket. Så jag köpte Makeup Remover, ansiktsrengörning, ansiktsvatten, solskyddsfaktor, en nedmattande ansiktskräm och en ansiktskräm som ska lugna röd och irriterad hud.
Och för att göra en snabb sammanfattning;  
Makeup removern är i ärlighetens namn inte den bästa.
Och solskyddsfaktorn funkar inte under smink.
Samma gäller den lugnande ansiktskrämen.
Och sen känns inte huden "ren" efter jag tvättat mig av någon anledning.
Ja, och jag har fått "Blackheads" i mina porer. Jag har aldrig haft skitiga porer.
 
"Men varför i hela fridens namn har du då serien i dina "favoriter" undrar ni förstås nu. ;D
Haha, jo, för att trots allt så har min hy mått superbra! :D Talgproduktionen verkar ha lugnat ner sig och jag blir inte ens i närheten av lika oljig som jag brukar. Jag brukar ha mycket finnar, nu har jag knappt några alls! (förutom runt mensen, but hey... Det har nog knappast med rengörning att göra. ;) )
Och den har mildrat rosacean en aning. Eller snarare kanske inte retat upp den. Vilket är positivt.
Men jag skulle nog inte rekommendera just dom här produkterna i serien för dess rosacea-lugnande egenskaper direkt.
 
 
 
 
Bare Minerals
Jag har testat mineralsmink från sheercover förr och hyllat den (läs min emties review på sheercover HÄR)  
Och när jag ändå bytte hudvård för rosaceans skull så passade jag på att byta ut min Foundation också. Eftersom jag hört att just mineralsmink ska vara ett snällare alternativ mot huden.
And guuurl, om sheercover var bra så är bare minerals snäppet bättre! Huden ser verkligen flawless ut! <3 Och dessutom känns det knappt att jag har smink på mig!
Jag har 2 nyanser av Bare minerals original Foundation som jag mixar till rätt nyans. Om sen använder jag swhirl, tap and buff tekniken tills jag når den täckgrad jag önskar. Och sen avslutar jag med Bare Minerals Mineral Veil uppepå!  
Det enda minuset är att mineralsmink behöver lite extra tid och omsorg vid applicering. Man måste bygga upp många tunna lager för att det inte ska se kakigt ut. Så det är inte som en vanligt flytande Foundation man bara slänger på sig på två minuter. ;)
 
 
 
 
Maybelline FIT me concealer
MAC pro longwear är, hands down, det bästa jag ägt och provat i concealerväg. Men ibland blir jag lite less på hela den här pump och kladda med fingrarna-grejen. Dessutom tycker jag den kan kännas lite FÖR täckande ibland. Så för att ta en liten brejk från MAC testade jag den här drugstore concealern. Och jag gillar den faktiskt mer än förväntat! Den täcker hyffsat (läs: tillräckligt) bra, applikatorn är fantastiskt smart, den är superlätt att blanda ut och den lägger sig inte i mina fina linjer om jag pudrar den direkt efter applicering. Och det är en drugstore produkt! ;D Fantastiskt!
   
 
 
 
Pretty Little Liars
Jag har ju, som ni som följer min blogg säkert vet, en förkärlek för serietittande. Den här månaden har jag börjat kolla på ett gäng nya serier när dom vanliga har uppehåll. Och framförallt Pretty Little Liars har blivit en ny storfavorit! :D Jag är dock bara på tredje säsongen i mitten av sista säsongen, så inga spoilers tack! ;)   
 
 
 
 
YSL Black Opium
Jag äger inte den här i fullsize...än. ;D Jag väntar på att den ska komma på rea. För den är fruktansvärt dyr.
Men så fort den gör det kan ni ge er tusan på att jag kommer klicka hem den illa kvickt! 
Jag fick den här som test i en kicksbeställning för ett tag sedan. Och först tyckte jag den luktade apa. For real. Dumt nog testade jag att spraya den på kartongen den kom i och sedan doftade jag på den och flaskan. Vilket rikspucko som helst borde väll veta att parfym inte luktar samma sak på huden som den gör i flaskan...
Hur som helst, när jag såg att den låg på topplistorna överallt letade jag fram parfymprovet igen och testade den istället på huden.
Och OH.
MAJ.
GAD!
Den doftar såååå jävulskt gott! Till och med Johan hajade till och gav mig komplimanger för hur gott jag luktade! ;D 
Efter det har jag använt upp nästan hela testflaskan. x)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress