Sanna Siljeström

Full fart mot ledigheten
Den här veckan har bara *SWOSH*! Och sen var den slut. Faktum är att jag precis insåg att det är den 20e idag?! TJUGONDE?! Blev det inte September förra veckan?! O_O
 
Jag har inte ett piss att delge er. Jag har, trots tre dagars ledighet, inte gjort något nämnvärt den här veckan.. Det är nästan pinsamt!
Igår var jag och Johan lediga ihop för första gången på typ tre månader. Och jag hade NOLL energi över att hitta på något.
Tror att det är en kombination av massa tråkiga händelser, stress och att det är i slutet av säsongen som får mig att må såhär.
Men det är bara två ynka veckor kvar, och sedan går jag på ledighet ända tills lucia! Fantastiskt!
Så nu jeflar kör vi full fart mot ledigheten! Och hoppas jag slipper krocka med en vägg på vägen dit. ;)
 
.
Eftersom det är söndag slänger jag in "Veckan i bilder".
Tråkig vecka= tråkiga bilder. Ber om ursäkt för det.
 
 
Bullen och Kiwi tar "soffhäng" till en helt ny nivå.
Hårfärgen den här gången. Färgade för bara 7 veckor sedan och hade hoppats att det skulle räcka att slänga i en färgbomb. Men håret har nån jävla växtspurt och utväxten började bli lite väl synlig. :P
Håret före färgning. Det röda har hållit sig skapligt bra ändå. Har försökt att bara tvätta håret 2 ggr per vecka och det verkar funka bra. Meeeen som sagt, kolla utväxten! det är typ 1,5 cm utväxt på 7 veckor! Men jag är glad ändå, för jag började tro att det stannat i växten lagom tills jag bestämt mig för att spara ut det igen. ;D
Johan färgsäkrar badrummet.
Haha, sexual. Bjuder på den. ;D
Och efter färgning! :D Syns väll inte så superbra på fotot. Men det blev rött. Inte super rött, men rött. Tyvärr blev topparna väldigt mörka. Vilket inte var helt oväntat med tanke på hur mycket färg som var kvar där. :P  
Johan beställde hem en ljusslinga att sätta upp bakom TVn. Här är före...   
Här är Giffel när han försöker hjälpa husse sätta upp slingan.
Det här är Giffel när han ger upp och inte vill hjälpa husse nå mer. ;D
Och det här är när Johan satt upp lyset. Är lite anti det varma ljuset jämtemot inredningen och resten av belysningen som är i kalla färger. Men ju mer jag vänjer mig vid det desto mysigare blir det. <3  :3
Fredagen spenderades här för att leka lite med smink och försöka fota porträttbilder. (Som ni såg resultatet av i inlägget innan detta)
Min hemmastudio. x) Fönster= Ljuskälla. Gammalt sängöverkast= Backdrop.  Man tager vad man haver. ;D
v: Tejp kan användas till mycket. ;D   h: Sminkningen innan maskara, lösfransar och trutvalla.  
En bättre bild på den färdiga sminkningen. På läpparna har jag just här bara läppennan "Stripdown" från MAC. Tyckte dock dom blev lite platta så jag la på läppstift, läppglans och en lösögonskugga för lite mer put.
Och här är det helfärdiga resultatet! :)
Dem tråkigaste biten av att leka med smink.... Rengöra alla penslar. :P Bleh.
Jennie

Sminket blev skitbra! Men jag har funderat på det där med tejp, har ju sett många använda det, förstör man inte basen då? Och jag blir vansinnig varje gång jag ska lägga eyeliner nuförtiden, det GÅR INTE! Det blir hackigt och ojämnt och en vinge är bara att drömma om. Dessa I-landsproblem. ;) men det är väl förmodligen för stress-sminket jag får praktisera nuförtiden :P
Fasen vad skönt att vara ledig så länge :)

Svar: Tack! Just den här gången satte jag på ögonsminket innan basen eftersom det blir så mycket fallout (svenskt ord???) från så pass mörka ögonskuggor. Så då är det ingen risk att man förstör basen. Men ett trick om man vill ha på basen först är att sätta tejpen på baksidan av handen först och ta bort den. Då tar man bort större delen av klistret. :) Annars kan du ta nått annat och använda som linjal. Typ ett gammalt plastkort eller ett visitkort. Eller en kökskniv. Finns massor av trick för att få eyelinern bra. 😀 tejp är inte det bästa för just eyelinern. Jag drar bort tejpen först och sen gör jag eyeliner.

Ja, det ska bli sååå skönt. 💖💓
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress