Sanna Siljeström

V 10 ( 9+3) | En ytlighetsprövande graviditet

20151123  (Publicerat 20160119)


Veckorna rullar på i rasande fart insåg jag när jag skulle sätta mig ner och skriva här. :) Det är redan två veckor sedan inskrivningen! Holy cow!

Däremot känns dom jäääätte jätte långa när man befinner sig i dom. Vecka 13 känns såååå långt bort! Och just nu befinner jag mig tydligen i den perioden där missfallsrisken är som högst...

 .
Efter att jag knappt haft några symptom alls förutom ömmande bröst och ökad aptit så har symptomen löst av varandra sedan början av vecka nio. (8+0)..

Det har varit molvärk, ligamentsmärtor, hunger, sugen på konstiga saker (mest skräpmat och läsk... Och festis med päronsmak xD... Ja och typ ALLT med Daim i! ). Och sen tycker jag saker luktar annorlunda. Kaffe, som jag brukar tycka dofta väldigt väldigt gott, får mig nästan att spy rakt ut. Fyfaaan vad det luktar! Nu luktar det som jag tycker det smakar. Fast blandat med kogödsel typ. Haha!

 

Mindre roliga symptom jag fått sedan några veckor tillbaka och som verkligen tär på psyket är;

  • Väldigt upplåst och uppsvälld mage. Jag ser ut som att jag är gravid i 7e månaden.

  • Viktuppgång. Är uppe i 49 kilo nu. + 2 kg... Detta trots att jag faktiskt fortsatt med kaloriräkning. Ojsan väger typ 2 gram, så jag kan knappast skylla på den. ;)

  • Känsligt tandkött. Jag kan knappt äta utan att det börjar blöda. :( Jättejobbigt!

  • Gravidnästäppa. FML.

  • Håravfall. Jag har bara hört talas om att folk SLUTAR tappa hår under graviditeten. För att sedan tappa det när man ammar. Inte i mitt fall. Jag tappar MASSVIS med hår.

  • Finnar. Överallt. Hals, armar, bröst, ansiktet, nacke, rygg....

 

Jag läste en sägen om att om man väntar en flicka så stjäl denne moderns skönhet. Jag funderar på om det inte ligger två brudar därinne. ;D
Haha, skämt åsido. Jag tar alla dessa symptom varje dag framför graviditetsillamående! Så far har jag bara blivit illamående två gånger. En gång på bussen hem från strängnäs. Och en gång när jag och Johan satt och spelade dataspel och jag blev åksjuk och var tvungen att avbryta och springa på toaletten.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress