Sanna Siljeström

Om födelsedagen och konsten att ge Sanna presenter
Alltså, till att börja med. Nej, jag har inte "slutat" blogga. Även om en del verkar tro det. ;D Men creds till er 10+ personer som klickar er in på bloggen varenda dag i hopp om nya inlägg! Det gör mig glad och blogglusten  har faktiskt funnits där. Men orken har inte räckt till.
Samma gäller tyvärr det mesta just nu. Jag vill leka med smink, fota nya porträttbilder, lägga upp porträttbilder jag redan tagit, städa, diska, organisera i lägenheten, ta promenader, rensa garderober, tvätta, baka. Jag vill! Men jag orkar inte. Energin ligger på minus en miljon, och bara jag ens funderar på att göra något av det jag vill göra blir jag helt matt och måste typ gå och lägga mig och sova.  
 
Idag tog jag mig dock äääntligen i kragen och tog en liten promenad efter det att Johan åkt till Jobbet. Kors i fucking taket! Den blev inte speciellt lång, typ bara runt lägenhetskomplexet. Men jag smet ändå in och bokade tvättid, och när jag kom hem igen hade jag energi nog åt att både bädda och diska.
 
Och sen, efter att lillasyster ringt och påmint mig om min stackars bortglömda blogg och krävde att jag skulle lägga upp bilder på mina födelsedagspresenter, så tog jag faktiskt tag i att tömma kameran och gå igenom alla foton från veckan. ;D Haha, så då fick jag ju självklart lust att blogga också. Bara man kommer igång så verkar det rulla på.
 
 
På tal om födelsedagspresenter, nu har flera stycken konfronterat mig och sagt att jag tydligen är OMÖJLIG att köpa paket till!? Både nära vänner och släktingar!
Haha, wtf!?
Alltså, jag själv tycker att jag är skitlätt att köpa presenter till! Jag förstår inte varför alla andra tycker det är så svårt!? Jag förstår att jag framställer mig lite som en snobb när jag pratar om allt dyrt smink jag köper till mig själv. Så jag kan förstå att folk inte vågar köpa smink till mig. Men egentligen bryr jag mig inte! Jag älskar allt ytligt, oavsett pris! Du kan i stort sätt köpa en flaska torrschampo för 50 pix och jag blir görnöjd! ;D 
Samma gäller det mesta; inpackningar, doftljus, lotions, smink, nagellack, hårvård, hårstyling, smycken osv. Och även om jag har något sedan innan är ytligheter en förbrukningsvara, så det går alltid åt! ;) Godis går också alltid hem! Framförallt roligt godis. Det enda jag inte gillar i godisväg är lakrits. :) 
 
Är det något man ALDRIG ska köpa till mig. ALDRIG NÅGONSIN. EVÖR. Så är det inredning. OM jag inte själv pekat ut och sagt exakt vilken av vad jag ska ha. För oavsett om det gäller typ nya temuggar, kuddar, en fruktskål, lampor eller ett par gardiner så är jag så stört noga med att allt ska matcha OCH passa min smak!Trust me, det går inte att köpa sånt till mig utan att jag hittar något fel på det, och sen mår jag pissdåligt för att jag inte har samvete att göra mig av med det och måste stå ut med det ändå.
 
 
.
Oj, det blev visst mer text än jag räknat med. xD Trodde inlägget skulle blir typ; "Jag är trött, blah blah, fyllde år i söndags bla...blaah. Orkar inte skriva så här kommer lite bilder."
 
En sminkad Sanna! Värsta rariteten nowdays. ;D Tror jag har sminkat mig två gånger sedan jag kom hem från Strängnäs för tre veckor sedan. Tre gånger om man räknar med halloweensminkningen. Konstigt nog är min hud helt bananas och rosacean värre än någonsin. xD Jag behöver tydligen smink för att anletet ska trivas.
Årets tårtor. Skittrista vanliga prinsesstårtor som blev waaay för söta. Om någon undrar om det är nån större skillnad på marmelad och sylt i tårtor kan jag bevara er fråga med; JA. Det är väldigt stor skillnad på marmelad och sylt. Marmelad hör inte hemma i tårtor. Det är på tok för sliskigt. xP
Jennie, Emil och Linnéa var dom första gästerna som dök upp och fikade. :)
Giffel tyckte Linnéas babyskydd var fantastiskt! <3
Haha! <3 Alltså, bebisar är nog det bästa som finns i hela universum! <3 (Så länge man kan lämna tillbaka dom när dom skriker eller bajsar)
Senare på kvällen kom resten av byn. Vi var 13 pers samtidigt i en lägenhet byggd för max 8. Men det gick bra. Alla fick kaffe och tårta och det blev inga fler hål i lägenheten. Så jag är nöjd. ;D
Alla fina presenter jag fick!
Kusin Larsson och Sara utökade vår, snart löjligt stora, samling brädspel. Jag och Johan testa det igår och det var skitkul!  :D Synd bara att INGEN någonsin har tid för spelkvällar nowdays så man kan spela fler än två. ;D
Närbild på ett halsband jag fick av Johan (till vänster) och ett av armbanden min lillasyster gjort till mig. :) <3
Billy har helt klart ärvt sin mosters kreativa ådra. <3 Sofie berättade att dom först egentligen bara skulle göra en tavla till dom själva, men när dom var klara hade Billy kladdat på mer färg på händerna och ropat "Sanna! Sanna!" Så då gjorde dom en till mig också! <3 Jävla go-unge!
Kanske tuffaste presenten i år! Också den ifrån Johan. <3  En present med Tomb raider tema! ;D Haha! Dels en serietidning och så en PILBÅGE! Alltså, ingen liten leksakspilbåge. Neeej, neeej. The real deal. Skitcool! :D Har faktiskt pratat om att jag vill lära mig skjuta pilbåge ända sedan jag fick testa på det 2010 när jag var på Bahia Feliz där dom hade det som aktivitet på hotellet. Ja, å sen är jag ju löjligt besatt i både Lara och Katniss. Såatte.. ;D  
 
Jennie

Haha, jag håller just på med ett blogginlägg där jag gnisslar över att du är den svåraste jag vet att hitta på presenter till. XD Men det var skönt att doftljus och lotions går hem iaf:P känns dock så tråkigt att inte kunna hitta på nåt "speciellt" till dig. :/ Smink känns ju också lite trist eftersom du har typ allt. ;)

Sötaste trollungen min ❤ snygg min 😂

Svar: Haha, ja jag är kanske svår när det kommer till annat än typ förbrukningsvaror. 😂 Folk känner mig helt enkelt inte tillräckligt bra för att veta vad jag gillar förutom smink. 🤓
Ja hon är för go 💖
Sanna Siljeström

LC

Pilbågen!!! Så cooooolt!!!!

Svar: Eller hur! :D
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress