Sanna Siljeström

Om bortglömda glossyboxar och strejkande hud
Whaaat? Ett blogginlägg två dagar i rad?! Vafalls? ;D
Kors i taket och så vidare.
Nästa inlägg lär ju komma upp om två veckor så ni inte blir för bortskämda.
 
Haha, nä men skämt åsido. Jag saaa ju att jag VILL blogga. Och har saker att blogga om. Meeen jag har inte orkat. :) Just nu börjar jag känna mig liiite mer som mig själv igen. Sakta men säkert. Tröttheten och orkeslösheten finns fortfarande där, men för tillfället i en mildare form. Förhoppningsvis fortsätter det såhär, men jag tänker inte hoppas för mycket. För jag vill inte bli besviken om det går åt andra hållet heller. Vilket, med risk för att måla fan på väggen, tyvärr hör till vanligheterna när det gäller mina årstidsrelaterade depressioner.
 
.
Häromdagen dök November månads glossybox ner i brevlådan! Wiiie! Det är så himla kul! :D Och den här månaden blev ännu roligare, eftersom jag plötsligt insåg att jag i min orkeslöshet inte mer än öppnat förra månadens box, kollat lite snabbt på innehållet och sedan lagt undan den för att kolla lite mer noga när jag orkade. Vilket jag heeelt förträngde så jag fick öppna TVÅ glossyboxar den här månaden! :D Haha, "inget ont som inte för något gott med sig" heter det va? ;D
 
Novemberboxen hade en fin julig design. Och kan vi bara ta en sekund och uppskatta sminkningen på den görsnygga tidningstjejen! <3 LOVE!
Innehållet i oktoberboxen. Kändes lite småtråkig, trots att jag egentligen gillade allt i boxen. Jag vet inte varför! Ska bli kul att testa primern och dagkrämen. Även om jag är osäker om någon av dom passar min hudtyp. Jag är i och för sig inte helt säker på VAD som är min hudtyp just nu. xD
Och så novemberboxen. :) Mycket kul! Tonern verkar vara snäll mot rosacean så den ska bli kul att testa!  Tillskillnad från Maybeautys skrubbgel som jag nog inte kommer att våga testa förens min hud mår waaay mycket bättre.
Färgen på min ögonpenna från MUS. Jättefin färg jag inte hade innan! :D Är nog supersnygg utsuddad under ögat för en "pop of color" på en mörkare neutral look.  
Var förstås tvungen att testa det flytande läppstiftet också. Elisabeth Mott är ett favoritmärke sedan tidigare. Och jag blev inte besviken på den här heller. I skrivande stund har jag haft den på mig i ca en timme, och den sitter bra. Blöder inte, trots att jag inte använde läppenna. Och den är inte fullt så uttorkande som flytande läppstift har en tendens att vara. Jag hade önskat att själva färgen var lite mer varm och en aningens mörkare. Kan hända att jag skulle gilla den mer om jag hade en hudnyans något mörkare än likblek. Men jag får testa den teorin när jag börjar jobba igen och det faktiskt är värt att använda BUS. ;D
Mer sleten än såhär har ni nog aldrig sett mig. ;D Fantastiskt. Både hår och hud strejkar. Håret känns torrt och stripigt, och behöver färgas typ igår. Och alla prickar ni ser i HELA ansiktet är typ, ja. Det är som små små knölar under huden. Jag fattar inte vad som hänt! Dels är huden snustorr och sen känns den som läder. :( Jag har tagit en brejk från både smink och ALL form av hudvård och hoppades att den skulle återhämta sig. Men det verkar bara bli värre.
Och rynkor har jag fått i pannan också! PUSS på den! Det blir ett besök på närmaste botox-salong till nästa sommar. No jokes!
Jennie

Rynkor?! Hold your horses nu lite va! XD Om det nu mot förmodan skulle se ut att vara rynkor så är det väl i så fall för att huden är i olag för tillfället, tror du inte?

Jag fick min box idag och en illgrön penna 😱

Svar: Jo det är rynkor! Dom sitter nog där permanent. Bröööl. 😭 Hade en rynka som var där sedan innan och som jag haft i typ ett år. Verkar vara som dom gråa håren, när dom väl dyker upp förökar dom sig som kaniner. Dom grå partierna är dock lättare att dölja med lite hårfärg.Ajaa, det är bara att inse att man inte är 20 längre. Dom har väldigt lägligt öppnat en ny botoxklinik i Strängnäs. 😉 Det var inte så farligt dyrt heller. 🙂
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress