Sanna Siljeström

Om en marknad, massiva mängder sötsaker och ännu en video!
Igår for mor och jag in på stan och mötte upp lillasyster och Billy. Det var nämligen någon form av mindre marknad, med massa knallar, loppis, hästridning, musik, hoppborgar och sliskigheter.
Och hade det inte varit för att det småregnade och var nära på minusgrader så hade det varit huuuur kul som helst! I mitt fall borde jag väll, som numera inbiten norrlänning, vetat att jag borde klätt mig lite varmare. ;)
 
Nåja, vi gick runt där i några timmar och kikade innan vi begav oss hemmåt för att fortsätta fylla bukarna med onyttigheter.
För ja, det har blivit lite standard här... Jag var duktig och tog med mig min lilla matvåg, och jag haaar vägt maten.. Typ 3 dagar. Men resten har jag inte kunnat tacka nej. T____T Det blir spännande att se vad vågen visar när jag kommer hem... #Turattbadsäsongenskjutitsupptillnästaårpgakyla
 
Jag gjorde faktiskt ett till tappert förök att redigera ihop gårdagen till en video! Den här gången redigerade jag allt i ett program som heter "Vegas Pro"... Och "PRO" syftar ju helt klart på vilka förkunskaper i bildredigering man måste ha innan man börjar jobba i det. ><
Nåja, det bidde en video tillslut, och ni finner den i slutet av den här bildbomben från gårdagen;
 
 
#Hmuor
Ugglans park var full med loppistält! Billy köpte en ny leksak, för en HEL krona. ;D
Nybakade, varma munkar. Standard när det är marknad! ;D
"Kan själv!"
Sorry om ni blev åksjuka precis i början. xD "Bildstabilisering" är inget proffs använder tydligen? Så därför finns det inte att välja i Vegas. :P Och youtubes egna funktion får min logga att flyta runt hela skärmen.. #ilandsproblem
Jennie

Äter han fortfarande för 5 vuxna personer Billy eller?! :D Så otroligt söt är han! <3

Jag ser ju att jag ska ALDRIG ge mig på att redigera några videoklipp inte, skulle kasta ut både datorn och mig själv utför Funäsberget efter en kvart.

Svar: Njae, han äter ofta men mycket mindre än tidigare. Ja han är ju det! <3 Jag dör söthetsdöden varje gång han är här!
Men du har ju en iMac! Jag överväger nästan att köpa en sån bara för att kunna använda ett hyffsat redigeringsprogram. Tydligen är både iMovie och Final cut typ Epic när det gäller filmredigering.. Och bägge är begränsade till mac.... T___T + att Photoshop och lightroom funkar bättre på mac.
Sanna Siljeström

Jennie

Jo förvisso, jag har bara testat iMovie några få gånger också på min men då har jag inte gjort några avancerade grejer. Jag älskar min iMac, men tror att nästa gång jag köper en får det bli en Mac Book av nåt slag. Beror iofs lite på hur vi bor, jag vill få loss lite mer utrymme nu och även fast den består av endast en skärm och jag haft den i sängen ett par gånger ;) så vill den ju helst ha ett bord. :P Samtidigt är jag våldssugen på en av de nya iMacarna och större skärm än det jag har nu, jag har ju haft min ända sen 2009 inser jag nu! Jisses! Men den funkar felfritt än. :D . Åh ack o ack dessa val. :P

Svar: Ja, det är ju det som är så bra med just mac. Dom håller och är stabila. :D + att jag älskar att det bara är en skärm och ingen gigantisk låda som står på golvet. Johans dator tar ju upp halva rummet! xD
Sanna Siljeström

Jennie

Haha ja, som Emils... suck. :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress