Sanna Siljeström

Empties Review: Maybelline Lash Sensational Mascara
Maybelline Lash Sensational Mascara            

Produktinfo: "Volymmascara med solfjädereffekt som ger dig solfjäderformade fransar med sensationell volym.
Den revolutionerande solfjäderformade borsten har 6 olika typer av borsthår. De inre borsthåren fångar och framhäver varje frans. De yttre borsthåren breder ut fransarna som en solfjäder."

PLUS+ Förlänger | Separerar | Ger fyllighet | Sitter bra | Lätt att tvätta bort | Lösögonfranseffekt | Borsten

MINUS- Svårapplicerad | Det långa skaftet | Torkar snabbt i hylsan

 

BETYG; 3,5/5

 

Rekommenderas till; den med tålamod.  



*Bild lånad från google då det var omöjligt att fota borsten. ;D

EGNA NOTERINGAR:

Jag äääälskade den här. Ä L S K A D E.
Så pass att den hamnade i en "månadens favoriter" för inte allt för länge sedan.
Jag hyllade den till skyarna och sa att den var snäppet vassare än min tidigare favorit, "Miss Manga", från L'oréal.  -I take it back.

Det ÄR en skitbra maskara. - Den ger verkligen fransarna en "lösögonfranseffekt" och borsten får med varenda pytteliten minifrans. Dessutom till ett bra pris!

Det som jag, efter en längre tids användning, irriterar mig på är följande;
- BORSTEN; Den är svår att använda! Och hur mycket jag än övar, hur många gånger jag än använder den, så får jag inte riktigt till "snitsen". MEN tar man det lugnt och försiktigt, applicerar maskaran med den korta sidan av borsten och sedan kammar igenom fransarna med den långa sidan, så blir resultatet ah-mazing. 

- TIDSKRÄVANDE; Det tar tiiiid. Man måste vara väldigt lugn och metodisk för att få bästa effekt. Och jag vet inte hur det är med er, men när JAG gör iordning mig på morgonen, då har jag allt annat än lust att vara "lugn och metodisk". 

FÖRSTÖR BASEN; Det tog ett tag innan jag förstod VARFÖR. Men varje gång jag använder maskaran så lyckas jag måla mig på näsryggen. Vilket leder till förstörd näskonturering när försöker ta bort det. Anledningen förstod jag en dag när jag plockade fram min gamla favorit, miss manga, och insåg att skaftet på den är mycket kortare. Så istället för att ha själva "skaftet" farandes över näsan, hade jag locket på maskaran över näsryggen. Och eftersom att locket, tillskillnad från skaftet, inte är nere i förpackningen och badar i svart maskara så resulterar det heller inte i någon svartmålad nos.
Sedan jag upptäckte det här irritationsmomentet kan jag inte sluta irritera mig på det.

- DEN TORKAR SNABBT; Maskaran blir snabbt "gammal och torr" och måste bytas ut innan den är slut.  

 

Summa summarum; Det är en fantastisk budgetmaskara.... för den som har tålamod! Och trots att dom flesta av irritationsmomenten uppdagades redan innan jag köpte den tredje maskaran, så köpte jag likförbannat just en tredje maskara. Resultatet är helt enkelt bra nog att man står ut med irritationsmomenten.

Jennie

Jag har aldrig applicerat mascara på det viset, men det kanske blir bättre då?! :P Tycker det verkar krångligt att måla över näsan, jag målar alltid med toppen in mot innersta ögonvrån. :)

Svar: Haha, inte? Jag kan omöjligt vända maskaran på det sättet du förklarar. Det blir inte alls bra. xD Jag målar alltid över näsan.
Sanna Siljeström

Jennie

Haha jaså :P jag har aldrig provat över näsan men har ju sett flera som gör så på youtube tex. Men med min klantighet så kan det aldrig sluta bra så. ;)

Svar: Jag har alltid målat över näsan. Men det är första gången jag har fått problem med att råka måla på mig själv. xD Testade att måla som du, dvs "åt rätt håll", imorse. Men det gååår inte. xD Hahaha.
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress