Sanna Siljeström

Om en sporadisk cheatday, ett datarelaterat psykbryt, en glossybox och så lite shopping!
Gårdagens självsvält gick ju inte direkt som planerat. Jag skyller helt klart på Johan. För när jag slutade jobbet stod han utanför med rådjursögon och sa att han ville äta på Gamla Veras... Och ja... Det krävdes ju inte direkt mycket övertalning från hans sida för att få dit mig.
Så en stor ostburgare med bacon, bea och stekt ägg, friterade pommes och en Coca cola senare ställde jag mig på vågen imorse.. 49,8 kg. +1 kg sedan jag började med min "fasta".
Fuck....my....Life.
Men hamburgaren va så grönjävligt god efter en veckas fasta att det tametusan knullade i munnen. Så det var nästan värt viktuppgången. ;D Nu stryker jag allt som har med fastande att göra. Been there, done that. Och det funkade inte för mig. :P Back to Square one.
 
.
Igår uppdaterades äntligen min dator och fick nya windows 10.  
När det kommer till datorer ska det bara fungera, och tar det mer än 10 sekunder att lära sig eller ställa in något så lessnar jag DIREKT. Vilket hände imorse. Så jag fick ett psykbryt och funderade på att kasta datahelvetet och aldrig mer titta på den eller ens försöka uppdatera bloggen igen. ;D
Men nu när jag  lugnat ner mig, varit och jobbat en dag, klickat runt lite utan tidspress, Photoshop faktiskt fungerat utan problem ett tag (peppar peppar) och Johan lyckats få tillbaka mitt favoritfält och alla mina favoriter så känns det bättre. ;) Tålamod är, som sagt, inte något jag har överdrivet mycket av.
 
 
Och på tal om igår, jag fick  hem TVÅ paket som jag beställt för några dagar sedan. :3 Dels ett packet från Nelly med två par nya tröjor och två par nya jeans. Och ALLT passade. Kors i taket. ;D
Och sen ett paket från.... kicks. Förstås. x) Köpstopp vare va? Mmm.
Jag behövde akut nya rakhyvlar. Och sen kom jag på att jag behövde måla om håret också. Och sen när jag lagt mina rakhyvlar och mitt hårmålarkitt i varukorgen.. Ja, men då dök det upp en stor text där det stod typ "500 kr kvar till fri frakt!" Och min hjärna tog väll det som nån utmaning och helt plötsligt hade jag slängt ner ett par random ytligheter jag egentligen inte alls behövde. :P
Hoppsan.
 
Sen dök ju dessutom min glossybox upp i lådan för nån dag sedan, och Johan hade också beställt hem nån cool fotfils grunkamojäng. Så i bildbomben nedan bjussar jag på bilder och rewievs av dom också. :)
 
Ytligheterna från Kicks. :) Det ska bli spännande att testa hårfärgen. Jag hade den sist också, men då blandade jag ut den med en brun nyans för att det inte skulle bli för rött. Nu tänkte jag gå lite mer all-in-rött.
Ett läppglans från urban decay. Ett av dom sporadiska köpen. ;D Färgen heter "Walk of shame" som är ett "nude, rosa läppglans med diskret mikroskimmer". Skitsnyggt. Lite my lips but better.
Ytterligare ett spontanköp. Har varit på väg att köpa hem massa skuggor från MAC i hundra år. På deras egen sida har dom nämligen små singels som man kan sätta fast med magnet på en palett. Skitsmidigt, för då slipper man otympliga plastförpackningar som bara tar plats alá makeup stores skuggor. Om ni fattar?
Anyway, innan jag beställer därifrån för en och en halv förmögenhet så ville jag testa en skugga först. Så jag klickade hem en i plastförpackning som heter "Naked lunch" som jag velat ha urlänge. Görsnygg blek nude-rosa med jättefint skimmer. Supersnygg som all-over-lid färg!  
Swatches på trutvallan och ögonskuggan. Inte det lättaste att swatcha en nude ögonskugga. Men trust me, den är störigt snygg.
Proverna som följde med kicksbeställningen
Dom nya kläderna från nelly. Trasiga jeans och oversized tröjor är helt klart min nya fetish.
closeup på dom svarta jeansen.
Och till alla som bah "ahmeeeen guuud va du klagar du är ju aaapsmal". I present to you min mage efter jag har ätit. For real. Jag behöver fan inte ens spänna ut den. :( Den här bilden togs strax efter jag tryckt i mig den ovannämnda hamburgaren. :P
Ah, å man kan se min BH. Aktare va säxig jag kan va. ;D Nä, men jag orkade inte byta BH bara för att testa kläder. Så kan det va när man är lat. Då bjussar man hellre på nakenchocker än att anstränga sig.
Den nya fotfilen Johan köpte. Asgo! <3 Kittlades skitskönt under tassarna. Men jag har knappt några förhårdnader alls, och den tog inte bort det lilla som jag hade. Så jag är inte superimponerad. :P Men det kan ju hända att man måste använda den ett par ggr. Skönt vare i vilket fall. Så jag kommer nog använda den bara för det. ;D  
Månadens glossybox! Även denna månad i en snyggare design! :D
Lösögonskuggan var boxens överraskning. Jag är lite anti lösskuggor, men den var görsnygg och lättarbetad. Dessutom var den inte alls så skrikig i färgen som det såg ut i burken. Faktiskt en bärbar everyday ögonskugga. Eller en highlighter om man är nybusad/solbränd 
Som tidigare nämnda MAC skugga var den här helt omöjlig att swatcha. Så jag passade på att swatcha läppennan och peka ut vart ögonskuggan är. ;D Läppennan, på tal om den, var också i en helt ok färg. :) Jag är dock osäker på vilken av färgerna jag fick eftersom det tydligen är nån noob som gjort penndesignen och inte printat färgnamnet på pennan... T___T Snacka rookie mistake...
Månadens favorit i boxen. Den doftar/smakar så sjuuukt gott. Ja, smakar. Vadå, äter inte ni upp era läppbalsam? Inte? Bara jag? Jahapp..
Sanna Eriksson

Vill också ha! :D

Jennie

Vi fick lika inneåll i boxen den här gången :) Min läppenna var åt det orangea hållet konstaterade jag, jäkligt knäppt som sagt att inte färgen står på pennan. Läppbalsamet var sjukligt gott! :P

Den där fotfilen har både jag och pappa. :) Funkar bra, men det krävs tålamod att sitta med den om det ska märkas nåt sååå... det blir inte så ofta för min del. ;) Finns grövre "sandpappersrullar" man kan byta till, tror det hade varit bättre.

Svar: Ja, superdumt! För då vet man ju inte vad man letar efter om man vill ha en ny. >< Trooor min är den hallonröda. För orange tyckte jag nog inte att den var. :/
Haha, då förstår jag. Jag satt väll i en minut och sen svor jag över att det inte hände så mycket. Ska ge den lite mer tid nästa gång. xD
Ja, johan sa det! Han ska nog köpa dom så småning om. Han blev inte heller så superimpad över resultatet.
Sanna Siljeström

LC

Men uuugh, så snygg du är (burgarmage och allt)!! Kläderna är skitsöta! *looooove*

Svar: Men tack, va go du är!! <3 <3 <3 :*
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress