Sanna Siljeström

Mobilanpassning med oväntad bismak
Well hello there!
Är du här och kikar med nallefonen? Vad tycks? Blogg.se fick för sig att göra alla bloggar mobilanpassade.
Och det är ju... bra.
Med tanke på att dom flesta läser bloggar över nallefonen idag så är det ju helt klart en bra idé!
 
Det är numera superlätt att navigera runt på bloggen. Man kommer lätt åt menyn med kategorier och arkiv. Och det är mycket lättare att kommentera. Och sen har dom satt dit ett litet hjärta längst ner så man kan "gilla" inlägget. Vilket är awesome för en sån har jag försökt programmera in utan resultat sedan 2 år tillbaka.
 
Men rent designmässigt lämnar det mycket att önska. En egen header verkar jag inte få lägga in. Och en del färger får jag inte välja själv utan måste väljas från en lista.
Men å andra sidan är ju det nått jag kunde leva med utan att avlida.
 
Något jag INTE kan acceptera är det faktum att dom gjort så att bilderna endast får vara ett visst antal pixlar höga! Och är bilderna för höga kapas dom helt rätt och slätt av i mobilvyn. Vilket suger PUNG för jag brukar lägga ihop alla mina bilder i en enda lång bild när jag redigerar istället för att ladda upp dom en och en och sen sortera dom rätt på bloggen... T_____T
Jag har varit i kontakt med supporten så nu håller vi tummar och tår att det här problemet fixas ASAP!
 
Och eftersom jag inte kan lägga upp ett "veckan i bilder" utan massa extra onödigt arbete sparar vi det i några dagar.
Istället bjussar jag på en hiskeligt ful bild på migsjälv och mina gräsligt fula, bajs bruna, linser- som jag blev tvungen att leta fram då de visade sig att mina vanliga linser var slut och jag glömt att köpa nya.
 
Jennie

Men vad störigt att de gör så! Hoppas att de ordnar till det, du är nog knappast den enda som gör så med dina bilder och som har reagerat kan jag tänka.
Såg bra ut på mobilen tyckte jag, laddar ju snabbare framförallt, men det ÄR tråkigt ändå att ens design inte syns riktigt på dessa mobilanpassade grejer. *småsur* ;)

Jennie

Och btw... det var väl ingen hiskelig bild!? Skärpning! ;)
Och... jag ser inget gilla-hjärta?

Svar: Ja, vi är nog många som gör så med bilderna. Men underligt nog verkar jag vara den enda som klagat. Å andra sidan tog det en stund innan jag ens uppmärksammade problemet. :/ Så det kan ju hända att dom andra inte sett det än.

Haha, jag är så less på mitt anlete just nu så jag nästan spyr. :P Jag har börjat samla på mig massa vätska i kroppen helt utan nån som helst anlending så jag är helt svullen. Fast jag ligger på gränsen till anorexia (obs skämt) så är ansiktet helt runt. >< Å så blir chanelpåsarna under ögonen supersized. OCh som grädde på moset är jag numera inte oljig, jag är snuuuuuustorr. Krackelerar vid minsat beröring. Får använda litervis med hudkräm och fuktspray varje dag för att inte spricka sönder och börja blöda. Fattar nada. Men tack. ;) <3

Ser du inget? Det är bara i mobilvyn. I bilden på min instagram syns den. :)
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress