Sanna Siljeström

Så ytligt att jag nästan kräks på mig själv
Ni som behöver veta vet att jag inte är helt 100 just nu. Av diverse anledningar.  Petitesser egentligen, absolut inget allvarligt. Men många bäckar små..
Och som vanligt när jag känner mig lite nere gå jag gärna all-in i mina hobbys för att tänka på annat. När jag var yngre tecknade jag ofta under dessa perioder. Så här i äldre dagar lägger jag extra energi på ytligeheter. Så därav alla überytliga inlägg på bland annat mitt instagram. (som i skrivande stund ser ut att tillhöra en fullfjädrad makeupartist)  ;D
 
Men jag har fått mycket respons av alla ytlighetsinlägg! Och dessutom fått mycket beröm från flera oväntade håll! Kul! För jag vet att många tycker det är trist att jag bytte blyertspennan mot sminkpenslar och en del tycker att jag kastade bort min "talang". Men egentligen handlar det om att jag växte ifrån att måla på papper och finner samma glädje och utlopp för min kretivitet när jag leker med sminket. :) Och på det här sättet kan jag måla varje dag! Mot slutet när jag tecknade fann jag aldrig ro, mer än kanske en gång i månaden, att faktiskt sätta mig ner och teckna. Och oftast var pressen så stor att leverera att det ändå hamnade i sopkorgen. Så känner jag aldrig när jag målar med smink! För det är ju det jag gör. Jag målar och skapar. Fast i ansiktet istället för på en vit canvas =)
 
Och let´s be real, jag kan göra bra mycket mer av mina sminkkunskaper än mina tecknarkunskaper. För som tecknare var jag som bäst medioker. Inom smink är jag faktiskt ganska duktig. (med risk för att bli lynchad för att göra nått så osvenskt som att berömma mig själv)
Jag skulle verkligen vilja fota och redigera flera makeuplooks, men tidsbrist, dålig ekonomi och idétorka har satt lite stopp. Någon som har nått förslag på vad jag ska göra? Nån idé? =) Alla förslag välkomnas!
 
Och på tal om ytligheter, här kommer ett veckan (so far) i bilder. ;D Ber i förväg om ursäkt till alla manliga läsare. För den här bildbomben är så ytlig att jag nästan spyr över min egen ytlighetsfixering. ;D Men bara nästan.
 
När man försöker fota sminket och kameran är världssämst och vägrar ta upp några färger. >_< Här ovan sportar jag den guldiga lösskuggan vi fick i den senaste glossyboxen och den skitsnygga lila skuggan (#maneater) vi fick i boxen innan den från medusa´s make-up. Guld och lila komplimenterar varandra skitfint! Meeeen det syns ju knappast på fotot. T____T
Däremot syns trutvallat på fotona ovan bra. Både på dom och på selfiesarna lite längre ner använder jag GC "Buttercup". En ny nude-favorit! :)   
Blev förstås lite shopping, per usual i slutet av månaden. Hade några bonuscheckar och rabattkuponger från kicks att utnyttja.
MAC 242 shader brush. Tydligen ah-mazing och en måste-ha produkt. Och indeed. Den är awesome. Packar skugga superfint utan att fälla för mycket!
En concealer som varit överhypad i sminkvärlden ganska länge. Alla och deras mammor använder den. Har testat den två gånger och tycker väll den är okey. Men jag måste testa den mer innan jag kan ge den en rättvis review. Återkommer väll så småningom i en emties recension. Eller i en månadens favoriter. Who knows. ;D
Också en produkt jag önskat mig sedan urminnes tider. Tydligen en produkt man MÅSTE ha i sin sminksamling. Jag köpte den dock inte som settingspray, då den inte är anpassad för oljig hud. Jag köpte den främst för att spraya på penseln...
Och varför ska man spraya Fix+ på penseln undrar ni nu. Jo. Det här är anledningen. På bilden ovan har jag swatchat EXAKT SAMMA skugga (MAC Naked Lunch) med EXAKT SAMMA pensel (MAC 242) . Enda skillnaden är att på den högra swatchen så har jag sprayat penseln med Fix+. Nuff said. ;D
Kanske månadens tråkigaste köp. Jag har nämligen en exakt likadan kam innan. Eller hade i alla fall fram tills häromveckan.. Och sen la jag den på nått så pass awesome ställe i lägenheten att vi inte hittar igen den. Och eftersom det är min favvorborste har både jag och Johan, for realz, vänt upp och ner på heeela lägenheten. Allt från skoskåp till frys. Men den har uppenbarligen imploderat. Så jag beställde en ny. T___T
Den här beställningens prover. Min provlåda börjar btw bli överfull. x) Jag är nog sämst i världen på att använda prover.
SCORE! Vikten under 48 igen i morse! :D Hoppas inte morgondagens cheatday fuckar upp för mycket. ;)
Morgonrutinen. Youtube och smink. :3 Jag har fått frispel på alla mina singelskuggor som ligger överallt i gigantiska otympliga plastförpackningar. Så jag har beställt en sk "Z palette". Det vill säga en stor magnetisk ask man kan lägga singelskuggor i. Dock måste dom tas ur plastförpackningarna. Så jag har setat och råpluggar "depotting" som det så fint kallas. För det är inte det enklaste att få ur dom ur askarna utan att förstöra skuggorna. Som btw kostar en förmögenhet styck, så jag blir ganska ledsen i ögat om jag förstör dom. >_<   
Dagens Make. Har använt skuggorna som syns på bilden innan. ;D Och nej, ni är inte knäppa. Jag HAR olika hudtoner på ALLA bilder. Det är sånt som händer när man BUSar. ;D Jag är J-lo ena dagen och sen snövit två dagar senare. ;) Jag är dock PROFFS på att mixa foundations till rätt färg vid det här laget. ;)
Och så, nästan avslutningsvis, en bild på en sexig Giffel. För att jämna upp för alla ytligheter. x)
 
 

OT; Jag har, once again, gått lös i html-koderna på bloggen och gjort massa ändringar;
 
-GILLAKNAPP finns nu till alla inlägg, både på bloggen och i mobilversionen. 
 
-KOMMENTARSKNAPPEN har bytts ut.  
 
-ALLA INLÄGG sorterade i månadsarkivet syns igen! Jag hade helt missat att blogg.se blockerat "tidigare inlägg" i arkivmallen. Så väljer ni månad syns nu ALLA inlägg publicerade den månaden istället för bara dom tre sista. Dock var det enda sättet att gå runt blockeringen att lägga in nått som heter "infinite scroll". Vilket betyder att alla inlägg laddas på samma sida. Så det kaaaan bli tungt att ladda för vissa datorer. Men jag har testat på 4 olika, samt på paddan, och det fungerade utan problem.  
 
-EN FLIK i dropdownmenyn har tagits bort. Jag gissar att ingen kommer att märka att den försvunnit och ingen kommer att komma ihåg vad det faktiskt var för flik. ;)
 
Det kan hända att ni måste uppdatera sidan för att ändringarna ska synas. Och hojta gärna till om ni ser nått som ser knas ut. Det finns alltid en risk att man missar ett snedstreck nånstans i kodmallarna och det ser helt knas ut. ;D
LC

MACs Fix+ köpte jag i travel size i Paris för €10. Tänkte att det var ett bra tillfälle att lägga vantarna på den då jag varit lite osäker på om jag vill ha den eller ej. Har inte hunnit/orkar testa den så mycket, men som vanlig face mist (som vissa använder den som) är den inte att hurra för.

Svar: Smart! Synd att dom inte säljer den sizen på Kicks. Samma med PRO produkterna. Hade ju varit awesome om dom kunde ta in dom. Numera kan ju ändå gemene man köpa dom från MACs sida utan MUA kort, fast utan det rabatterade priset då förstås. :P Nä, kunde nästan tänka mig det. Vet inte vad du har för hudtyp, men man ska nog vara väääldigt torr om den ska fungera som facemist. Enda gången jag skulle kunna tänka använda den som det skulle nog vara inför fotografering, för den ger en fin "Dewy finish". Men för att få lite mer "umpf" i skuggorna funkar den skitbra!
Enda minuset jag märkt av är att om man har facemist på penseln och det via den kommer facemist i ögonskuggan så blir det som en hård hinna när det torkar. =/ Så imorse hade jag svårt att få upp nån produkt på penseln från en skugga jag använt misten till. =(
Sanna Siljeström

Jennie

Har varit nyfiken på Fix+ men den har ju alltid varit slut, men den kanske är nåt för mitt ökentryne då :) har två mister att göra slut på nu först bara. :P hur funkade förresten MUS mist på dig?

Svar: I know! Tror den varit slut i lager i typ ett år på kicks! >< Fattar inte varför, för den har funnits i lager på MACs hemsida. Du får komma förbi och spraya lite i trynet och se om du gillar den. ;D Men jag tror tamesjutton alla youtube beautygurus jag följer med torr hy använder den här som settingspray. x) Så då booorde den ju vara bra för torrisar kan jag tycka! Jag har i ärlighetens namn inte hunnit testa den så mycket. För jag köpte ju bare minerals Foundation ganska precis efter jag fick den av dig. Och mineralpuder-smink och settingspray funkar INTE bra ihop öht. Oavsett spray. x) Så dom gånger jag testat den har den förstört typ hela basen och jag blev lite avskräckt. Men sen märkte jag att dom andra (som fungerar skitbra vanligtvis) gjorde samma sak. Så jag ska testa den nästa gång jag har flytande Foundation. :)
Sanna Siljeström

Jennie

Och jag älskar Giffel! XD

Svar: Haha, jaaa~ Mattes lilla störonge! <3
Sanna Siljeström

Jennie

Nämen jaså? Jag tycker jag läst/sett att folk använder det ofta för att inte mineralfoundstions ska se så torra ut!? Jag testar jättegärna lite i trynet nån gång :D kulle kanske fått till nån spelkväll snart :) eller eftermiddag, tant däckar tidigt xP vill du testa ögonskuggshighlightern jag använder?

Svar: Jo, jag med. Det var därför jag testade. xD Och det ser superfint ut först, men sen efter en liten stund så ser det superkakigt ut och det börjar lägga sig i linjer. Vilket inte är helt ovanligt när jag använder facemist, men jag testade med en som jag VET fungerar för mig blev det samma lika.
Ja! Det tycker jag! :D Jag är ledig imorgon och på onsdag så då kanske vi skulle passa på om ni orkar. Johan slutar väll samtidigt som Emil antar jag :D Annars slutar jag så himla sent. =/
Ja, den testar jag gärna! :D Den var ju gorgeous!
Sanna Siljeström

Jennie

Han jobbar över typ en timme varje dag, så får kolla med honom hue pigg han är också 😜 vi kan ju komma förbi en kortare sväng utan att spela spel också förstås isf :P

Ja jag får ju hafsa ihop mitt smink om dagarna nu om jag ens ska hinna få på nåt, lite trist faktiskt om man får säga så som småbarnsmamma 😝 den ger jättefint glans som jag ser det i make up-spegeln men jag tycker den är rätt svår att se OCH sminka sig i den tyvärr med bara den som ljuskälla. Hade som sagt hoppats att ljuset hade varit starkare i den. Kan tänkas att det är för glittrigt också med ögonskuggan, för den har nåt enstaka korn son är större tycker jag det ser ut som. Om du har en provburk el liknande så kan vi ju pytsa över lite i en sån. ☺️

Svar: Ja, Johan har också Jobbat över massor. Men idag kom han hem strax efter halv elva med migrän så nu ligger han och sover. >_< Men han brukar bli pigg ganska fort efter han sovit en stund och tabletterna fått verka. Du får ju självklart bara kika förbi du med utan Emil om du känner för det. :)

Ja, det förstår jag att du måste. xD Minns när jag skulle sminka Sofie och sätta upp hennes hår när Billy var bebis. Det tog typ 3 timmar och 4 amningar. x) Så skulle man hinna göra nått som inte tar en hel dag fick man arbeta snabbt som tusan. Men det är bara en kortare period det är så, som tur är. ;D
Haha, ta med hela burken så får du testa sätta på dig den i min spegel så kan jag stjäla lite på en gång och testa. :) Den var skitfin på foto iallafall!
Sanna Siljeström

Jennie

Haha, småcheferna xD
Idag fick jag plötsligt massa tid då hon sovit ett par timmar på förmiddan! :-O både massa ytligheter och tvätt och frukost, holy cow!
Så vi kanske kommer idag då, ska bara höra med Emil annars kommer jag och lille skit en sväng. :) hiffa, stackars broder :( hur mår han nudå?

Svar: Jadu ser! Plötsligt vänder det. xD Han har precis klivit upp. Mår fortfarande inte hundra. Men släng iväg ett sms om ni har lust att titta förbi så får vi se hur han känner för besök sen. :)
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress