Sanna Siljeström

Om snor, preventivmedel, blombud och en glossybox
Här är det förkylt!
Jag sjuknade ganska hastigt in natten mot gårdagen och Johan kände sig hängig när jag kom hem från jobbet igår. Så vi får väll se vad den här valborgen har att erbjuda.
Traditionsenligt brukar vi ju ta en tur på någon av byns pizzerior, svänga förbi konsum och inmundiga årets första GBglass för att sedan stå och frysa i gyttjan borta på risnäset i några timmar och vänta på att vinden ska ge med sig så dom kan tända brasan. ;D Jag var väll inte så jättetaggad att gå dit i år...Av diverse anledningar. Men Johan blev besviken när jag sa det så jag får väll bita ihop.
 
Planen var väll därför att gå upp tidigt, ta en lång dusch, äta en redig frukost och sedan sätta på mig ett par lager smink i hopp om att både se och känna mig lite piggare.
 
Men jag failade fatalt.
 
För det första kom jag inte upp ur sängen förens strax efter halv elva. Efter 3 timmars slötittande på youtube via chromecasten....
För det andra så fastnade jag i soffan efter frukosten och kollade på TRE avsnitt American Horror Story á 40min. Planen var ETT avsnitt...
Och sen, istället för att gå och duscha, så plockade jag fram månadens Glossybox som äntligen damp ner i postlådan i tisdags. Typ 1 vecka efter resten av världen redan fått sina glossyboxar och jag redan läst femtioelva bloggar som avslöjat inehållet... ;P
 
Swatches på läppennan och lösögonskuggan
 
 
 
Månadens box var, per usual, riktigt bra och jag kommer nog ha användning av allt jag fick! :D 
Trutpennan och nagellacket var helt okej färg på även om det kändes mer "Höst" än "Vår" med så pass mörka kulörer.
Lösögonskuggan var riktigt fin färg på och ansiktsmasken ska bli superspännande att testa då jag hört mycket gott om den. :D
Men min favorit i månadens box var nog BB creamen till håret. Full sice dessutom! :)
 
Sen fick jag ett erbjudande om rabatt på preventivmedelsmetoden Natural Cycles. Något jag faktiskt varit ganska nyfiken på sedan ett tag tillbaka då jag insåg att hormonerna i mina p-piller, som jag ätit i över 13 år, ger en hel del bieffekter jag inte är så nedrans förtjust i. En del av bieffekterna har jag först nu ens förstått att det beror på P-pillerna. Så planen är att byta till något hormonfritt alternativ ASAP. Och nu är jag faktiskt ganska sugen på just den här metoden. :) Har någon av mina läsare testat? Vad tycker ni i så fall?
 
 
 
.
Efter lådinspektionen lyckades jag äntligen ta mig till duchen. Och medans jag stod och klädde på mig ringde helt plötsligt telefonen. Det visade sig vara världens finaste Gunilla, tillika min arbetskollega och självutnämnda extramamma, som kom med en stor kram och blommor! Bara för att säga att hon tycker jag är en fantastiskt duktig människa och att hon ville att jag skulle ta hand om migsjälv lite extra nu när jag går på semester.
 
Åh jag blir ju alldeles gråtmild! Och inte bara av Gunillas fina gest. Utan över ALLA människor som sträckt ut sina händer den senaste veckan.
Jag har fått så oväntat mycket stöd och pepp så jag blir alldeles överväldigad! TACK TACK TACK till alla er! Ni är fantastiska människor! Och utan er hade jag nog tappat hoppet om mänskligheten.
Tack! <3
 
Jennie

Men vad gulligt av Gunilla :) <3

Perfekt att du fick sån där preventivmedelsgrej ju precis när vi pratat om det, jag läste om den hos Blondinbella för ett tag sen och många verkar nöjda vaf jag fattar det som. :)

Läste hos Johan att ni inte kom iväg på nån brasa i alla fall :P vädret blev ju jättebra för ovanlighetens skull också ;P krya på dig!

Svar: Ja, supergulligt! <3
Ja, eller hur! Det var där jag läste om den först också. :)

Nä jag blev sämre och sämre ju längre in på kvällen det blev. Och Johan var inte alls sugen han heller på att gå. Tur i oturen att vi avbokat grillningen.
Tack!
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress