Sanna Siljeström

Om helgen, snö och ett grillparty
I och med att våren äntligen börjar göra sig tillkänna häruppe i arktiska Härjedalen så planerade vi in årets första grillning med gänget nu i lördags. Så gissa besvikelsen när jag kliver upp på lördag morgon och möts av 1 dm nysnö och minusgrader! xD Så himla typiskt. Men något man kanske borde förstått när man planerat grillparty i April. ;)
För det är ju så Murphy's lag fungerar. Och den där Murphy och jag har ju inte direkt kommit så himla bra överens på sista tiden...
 
Nåja, lagom tills jag slutat jobba i lördgas kväll hade all snö försvunnit och grabbarna stod ute i kylan med varsin öl, skrattade och grillade på som om det vore + 15 grader och strålande sol. :) Fantastiska killar! Och det tog inte många drinkar lång tid alls innan jag själv glömde bort alla bekymmer och var i samma fantastiska stämning som dom andra! :D
 
Superlyckat grillparty som dessutom, i alla fall för min del, oväntat gästades av Kusin Larsson och hans Sara från stor-Sveg. :) Och kvällen avslutades lite lagom sent så jag kom upp och iväg... skapligt pigg och utvilad... till jobbet igår. 
Så ett stort tack till alla som var med! Och ett extra tack för alla stöttande ord och uppmuntringsförsök. Det behövdes verkligen efter pissveckan som varit! <3
 
 Lördagen och söndagen i bilder
 
Jennie

Ja Emil hade ju glömt bort det där han... Kom på det när vi såg grillen utanför när vi varit hos Agnetha och då hade vi redan varit och handlat middagen vi skulle göra den dan. Å andra sidan så låg jag till sängs före 8 då hela veckan varit rätt fri från sömn, så jag hade nog dormat av innan vi ens grillat klart. ;P

Svar: Haha, jasså. Jag trodde faktiskt inte ens ni blev tillfrågade. Tänkte skicka ett sms men så fick jag höra att det skulle bli "Party" med massa alkohol så då tänkte jag att du ändå inte skulle vara så intresserad av att komma. ;)

Vad ska ni göra på valborgsmässoafton? Vi tänkte kolla på elden i ljusnedal i år. Kanske vi skulle grilla ihop hemma hos er innan bara vi fyra eller nått sånt. Om du har ork och lust förståss :)
Sanna Siljeström

Jennie

Jorå Hillhage hade visst nämnt det förut i veckan, men Mr. Disträ förträngde det. Det är ju ändå relativt lugna fylleslag där och jag behöver ju inte dricka för att jag är på fest, det är mer tröttman som ställer till det nu. :)

Ja just ja, det är ju snart ja! Vi hade inte tönkt göra nåt särskilt. Förresten så när vi var på området i helgen så fanns det inte ett uns till majbrasehög där, så jag vet inte om de kanske inte ska ha nån i år!? Har helt glömt bort att fråga mamma och pappa om det. Annars vore det jättetrevligt att grilla. :)

Svar: Haha, ok. Jag själv AVSKYR att vara runt onyktra människor när jag själv är nykter. Så jag tänkte därefter. ;D Ska ta för vana att säga till dig när vi gör nått. så inte Emil förtränger det. ;)
Ja det är ju typ på torsdag. :)
Meh, va. Va trist. Ja annars får vi väll åka in till funäs eller tända en egen brasa då. :P Ska fråga Johan om han har lust att grilla. Har ni plockat fram gasolgrillen än? ;D
Sanna Siljeström

Jennie

Ja vår grill har stått framme hela vintern med tuben ikopplad, såååå vi får väl se hur pass pigg den är x| haha...

Jo hehe, roligare kan man ju ha. ;) jag tycker också det är svinjobbigt, men som sagt så är det ju öndå ett rätt lugnt gäng oftast så. :)

Svar: Haha, Annars får vi väll dra med vår klotgrill. ;D
Sanna Siljeström

Trollkatt

Meeen så mycket låst ;) jag läser gärna som den stalker jag blivit nurå ;p Om jag får.

Svar: Haha, självklart! Skickade inloggningsuppgifterna till din mail. :)
Sanna Siljeström

Anonym

Hallå! Kan inte du skicka lösenordet till de låsta inläggen till mig? Jag har följt din blogg sen ett år tillbaka då jag också började med lifesumappen, blir peppad av dina inlägg :D

Svar: Hej Anonym. ;) Ett mail från mig väntar i din inkorg!

Kram, Sanna
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress