Sanna Siljeström

Empties Review: Max Factor 3 in 1 Foundation
Max Factor All Day Flawless Foundation

Produktinfo: "Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation är en primer, foundation och concealer i ett! En foundation för den som önskar en hållbar foundation som ser naturlig ut.
Resultatet blir en fullständigt felfri täckning med en jämn och hållbar finish.
Facefinity All Day Flawless 3 in 1 Foundation passar alla hudtyper och skyddar med SPF 20."

PLUS+   SPF 20  |  Bra täckning  |  Lättapplicerad  |  Prisvärd  |  Ser naturlig ut  | 

MINUS-  Oxiderar minst 2 nyanser  |  Klarar inte värme  |  Konsistensen  |  Lovar för mycket  |  Käns väldigt "tung"   |  Formulan 

 

BETYG; 3/5

 

Rekommenderas till; den som inte blir allt för varm.

 


EGNA NOTERINGAR:

Jag blir inte riktigt klok på den här foundationen!

Formulan är (för)tjock, men lättapplicerad.
Den känns tung och kakig på huden, men ser naturlig ut.
Den finns i superljusa nyanser, men den oxiderar.
Och sen sitter den som en smäck hela dagen! Men bara om man inte blir för varm... För då rinner den av. :/ Så ena dagen äääälskar jag den. Nästa tycker jag den borde åka i sopkorgen. O_o 

Det jag är säker på är att den lovar lite för mycket. Den täcker absolut inte bra nog för att funka som concealer. Och jag måste använda en primer under för bästa resultat och hållbarhet.

Annars är det överlag en bra foundation. Den är silikon- och vattenbaserad så den fungerar bra med oljig hud. Och jag har även hört många med torr hud som tycker den funkar bra för dom också...  Flaskan känns dyr och den är hygienisk. Och så länge jag inte blir för varm så är den fenomenal! Men när den inte funkar, då funkar den verkligen inte alls... :P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress