Sanna Siljeström

Månadens Favoriter OKTOBER 2014
L'oréal Paris Nude Magique Blur Cream
Min hud har fått någon form av personlighetsstörning och jag ser ut som en hormonstinn tonåring i anletet sedan några veckor tillbaka. Men när jag använder den här "blur krämen" under min foundation känns finnarna (och porerna för den delen) inte alls lika framträdande än utan.
När jag köpte den vet jag att jag påpekade att den framhävde mina torra partier, men så länge jag använder både min vanliga dagkräm och min primer under så funkar den utan problem. Ensam däremot så är den ingen höjdare. :P
 
 
 
Big Brother 2014
Jag kan inte sluta titta! SkämsTV när den är som bäst!
STORT plus att dom visar den en timme tidigare än föregående säsong så jag faktiskt orkar sitta uppe och kolla.
 
 
 
Laga mat från grunden
Fästmannen gjorde en favorit i repris och beställde hem Konsums matkasse. Så min första lediga vecka fick jag laga massor av god mat! Jag har egentligen aldrig lärt mig att laga mat, och i ärlighetens namn har jag aldrig varit speciellt intresserad av annat än halvfabrikat. Men saaatan i gatan va kul det är! :D Dessutom så tror jag att min nya "laga mat från grunden" vana är en av anledningarna till att jag och vågen kommer så himla bra överens på sistone. :)
 
 
 
The "Kylie Jenner" makeup look
Everyone and their mother pratar om den här looken och det finns vid det här laget ett nästan oräkneligt antal makeupvideos på youtube som visar hur man åstadkommer den.
Naturliga ögon med ett mörkare mauve-brunt lipstick känns väldigt "hösten 2014", och jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte köpt läpprodukter för närmare tusenlappen bara den här månaden för att hitta den perfekta "Kylie" nyansen.
 
 
 
Dewy finnish
När det kommer till min makeup-bas så har jag, ända sedan jag började med smink, alltid dragit mig till att använda produkter som ger en "matt finish". Dels för att jag tyckt det är snyggt, men också för att det är enklare att handskas med när man producerar olja nog att försörja en Bregottfabrik i en hel månad per dag.
Men på senare tid har jag blivit f ö r ä l s k a d i det som på engelska kallas "Dewy finish", alltså en bas med lyster.
Man ser såååå mycket piggare och fräshare ut! Och dessutom så tycker jag personligen att ärr, finnar och porer syns mindre i jämförelse med när jag lägger en matt grund.
Det finns massor av tips och trix hur man på bästa sätt lyckas med en sådan bas, och här kommer en tutorial i ämnet av en av mina toppfavoriter bland alla beautygurus på youtube, Jaclyn Hill;
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress