Sanna Siljeström

Månadens favoriter: JULI 2014

L'Oréal Mega Volume Miss Manga Mascara:
Det började som ett love-hate förhållande med utvecklades till ett beroende. Den är ganska svåranvänd och jag tyckte till en början att man fick maskara lite överallt i anletet innan man var klar. Men när man väl lärt sig hur man handskas med borsten ger den lååånga separerade fransar utan att klumpa sig.

Garnier Miracle skin perfector BB cream och under eye roll-on concealer:
Nu när värmen påminner mer om amazonas än vanlig svenne-sommar så fungerar inte alls vanlig foundation och concealer på min oljiga hud. Så den senaste månaden har jag helt skippat den vanliga basrutinen och använder istället uteslutande Garniers "Miracle skin perfector" serie. Jag använder den för oljig hud och den täcker hyffast bra, jämnar ut hudtonen och känns inte alls lika påmålad som en vanlig foundation har en tendens att göra när det blir för varmt. Och framförallt rinner den inte av efter en kvart ute i värmen.

Batiste Torrschampo:
Hittills har jag aldrig stött på en batiste jag inte gillar! Alla doftar supergott och xxl volume varianten är ett måste dom dagar jag vill ha lite wa-wa-wom feeling på håret. Det enda negativa är att den är ganska odryg.. Men det kanske beror på viss överkonsumtion från min sida? ;)

Burt's Bees Lip Balms:
Jag är en självutnämnd läppbalsamexpert och har nog provat det mesta inom kategorin. När jag införskaffade mitt första Burts and Bees läppcerat blev jag till en början skitbesviken. Den kändes inte alls återfuktande och dessutom var den (i läppbalsam pris mått mätt) pissdyr. Men eftersom den fått så pass höga betyg av ALLA så bestämde jag mig för att ändå ge den en sjans och använda den varje morgon och kväll. Och till min förvåning är numera mina vanligtvis obotligt nariga läppar som nya! Alla mina andra läppbalsam kommer att åka i papperskorgen och bytas ut till mot Burt's Bees cerat!

Dolce gusto Choco Caramel :
Jag döööör vad god den här nyheten från Dolce Gusto är! <3 Jag offrar mer än gärna 108 kcal varje morgon för en kopp till frukosten. ;)

 

Jennie

Jag köpte också den där mascaran för ett tag sen, men gav upp den efter typ två gånger, så nu ligger den och skäms i en låda i väntan på att bli reservmascara om favvon tar slut. ;) Jag vill helst ha spinkborstar till mina mascaror och har inget som helst tålamod till såna där. :P

Har du testat Lernberger & Stafsings torrschampo? Jag har helt gått över till dem från Batiste. :)

Ooooch håller med om Burt's Bees, även andra produkter från dem. :)

Svar: Haha, samma här! Jag tyckte den var totalt värdelös. Och då är jag ändå van vid större borstar eftersom jag tycker dom funkar bättre på mina minimala ögonfransar. Men nu älskar jag den!
Nej, det har jag inte. På vilket sätt tycker du dom är bättre än batiste? :)
Sanna Siljeström

Jennie

Jag tycker det behövs mindre produkt och så tycker jag de ger mer volym med väldigt lite. :)

Svar: Okej! Såg nu att den ligger i topp bland torrschampo på typ alla sidor. :) Den kommer nog med i nästa beställning! Tack för tipset. :D
Sanna Siljeström

Jennie

Haha varsågod :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress