Sanna Siljeström

Hej syster spya och Billy bajskorv
I fredags kom äntligen min efterlängtade lillasyster med familj upp till fjällen! Och så fort jag slutat jobba så for vi i väg till Tänndalen med ett helt gäng folk och käkade på min nya favvorestaurang, Tännporten. Sjukt god mat och fruktansvärt trevlig service. Och när vi for därifrån var alla mätta och nöjda. Kvällen fortsatte sen med brädspel och fika hemma hos oss.
 
Dagen efter gick jag upp tidigt i ottan för att hinna duscha och sminka mig innan vi skulle passa på att, på min enda lediga dag den här veckan, fara in till Röros i Norge för lite shopping och sightseeing.
Men jag hann väll inte mer än ut ur duschen när min mamma ringde och sa åt mig att klä på mig och knata iväg till stugan som lillasyster och Co bor i för att hämta Billy. Lillasyster Siljeström hade nämligen under natten insjuknat i vinterkräksjukan. :(  
Så jag springer dit, plockar upp Billy (som inte heller var helt okej i kistan) och tar med mig honom hem till mig och Johan så Sofie fick spy färdigt utan att behöva tänka på Billy och hans massiva bajsblöjjor. xD
 
Gårdagen spenderades sedemera med att både jag och Johan väldigt hastigt och lustigt fick självlära oss att byta den värsta sortens bajsblöjor jag någonsin skådat. Och då vill jag tillägga att själva blöjbytet i sigsjälvt, även utan bajs, inte är så himla enkelt för någon utan barn. Vad är fram och bak på en blöja? Vad är bak och fram på bebisen? Vad ska man pudra med vad och är det verkligen inte bättre att sätta dubbla blöjor om ungfan envisas med att bajsa igenom den han har?!
 
Men vi klarade oss igenom dagen galant. Barnet överlevde utan några permanenta fysiska skador (Psykiska vågar jag inte yttra mig om än) och lillasyster lyckades ta sig över hit så jag kunde tvångsmata henne med blåbärssoppa och avslagen cola. Allt medans vi fick medelanden från än den ena och än den andra som Sofie träffat som också sjuknat in väldigt hastigt och lustigt med samma symptom.
 
Aja, det positiva i eländet är att jag fick ledigt idag från jobbet! Jag ringde och berättade som det var och eftersom jag fortfarande inte vet om jag blivit smittad blev jag portad från jobbet tills jag är 110% säker att jag själv inte fått kräksjukan. xD Jeeeey. Och om jag får kräksjukan blir jag nog inte jätteledsen. Efter all julmat skulle jag behöva en snabbantning. ;D Hehehe.
 
Anonym

Men huvva :( hoppas ni klarar er ni då iaf, kräksjuka är så jävla hemskt :( bra att ni fick EN kväll iaf :P

Svar: Ja, huvva var rätt ordval. Jag klarade mig tills klockan 12 på natten när det här inlägget skrevs. xD Sen bröt helvetet lös. Men Johan verkar ha klarat sig. Ja, med kräksjukan fick vi ju massa tid tillsammans som vi inte skulle fått om jag skulle ha jobbat. Så inget ont som inte för något gott med sig. :)
Sanna Siljeström

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress